Succes hebben met marketing? Volg de leads goed op

Het genereren van leads lijkt de heilige graal van moderne sales- en marketingactiviteiten. Maar als je de contactgegevens van potentiële klanten hebt verzameld, is dat nog maar het begin. Zonder goede opvolging is een lead als een zaadje in dorre grond…

Het geheim van effectieve contentmarketing

Contentmarketing is overal. De blogpost die je nu leest, is ook een vorm van contentmarketing. En een zeer effectieve – anders was je nu niet op deze pagina. Maar wat is het geheim achter contentmarketing? Aan de hand van een aantal inspirerende cases laten we zien wat écht werkt.

Marketeers moeten afscheid nemen van buikgevoel

Ons feilbare denken van psycholoog Daniel Kahneman is een moderne klassieker. Het boek is niet alleen fascinerende leesstof over de menselijke aard, het is ook verplichte lectuur voor marketeers.

De grootste misvatting over de Telecommunicatiewet

“Cold calling is dood.” Wie dit in Google invoert, krijgt maar liefst 476.000 resultaten voorgeschoteld. Maar om Mark Twain te parafraseren: de berichten over de dood van telemarketing zijn schromelijk overdreven.

BtB Lead nurturing: zo warm je een lead op

Lead nurturing vormt de kern van marketing automation. Deze methode helpt je bij het bewerkstelligen van een zo hoog mogelijke conversie van lead naar klant. In dit artikel lees je alles wat je moet weten over BtB lead nurturing en lead scoring.

Marketing automation matcht influencer & merk

Maar liefst 73% van de BtB-markt doet nog helemaal niet aan marketing automation. Dat is een verontrustend hoog percentage! Want zonder digitale marketing is je organisatie niet toekomst-proof. De fascinerende casestudy van Find Your Influence laat zien hoe het wel moet. Of: hoe Act-On influencers en merken bij elkaar brengt.

Alles wat je moet weten over smarketing

Marketing en sales groeien steeds dichter naar elkaar toe. Digitale ontwikkelingen maken dit noodzakelijk. Dat is de visie van ons bedrijf, die we in diverse blogs en whitepapers hebben uiteengezet. Onze collega’s van HubSpot bedachten een eigen naam voor deze integratie van sales en marketing: smarketing.

Generatie Z komt eraan: wat betekent dat voor jou?

Generatie Z is in opmars. Wat maakt deze groep uniek? Hoe gaan ze het bedrijfsleven transformeren? En wat betekent dit voor jouw sales- en marketingorganisatie?

Het schaap met de 9 poten

Organisaties realiseren zich dat ze steeds meer aan marketing moeten doen, maar weten zelf niet waar te beginnen. In de zoektocht naar de perfecte marketeer hebben ze een steeds groter eisenpakket. Dat leidt tot onrealistische functieomschrijvingen waaraan...

Visuals integreren in content marketing: 5 redenen

Visuals zijn een must in de content marketing arena. Laten we eens kijken waarom visuele content zo essentieel is bij het ontwikkelen van je b2b content strategie en hoe je in kan spelen op deze trend. 1. Visuele content helpt mensen je merk te onthouden...

Meer omzet met minder mensen. Zo doe je dat!

Het is een ‘probleem’ bij veel bedrijven: een team van gemiddelde verkopers realiseert een gemiddelde omzet. Maar als ondernemer of commercieel directeur heb je hogere ambities. Je wilt nieuwe klanten binnenhalen … en liefst een recordomzet. De vraag is dan: zitten de...

Lees meer

Hoe scoor jij het beste?

.. met friet of met salades? Je bent wat je eet. Het is een veelgehoorde uitspraak, zeker nu gezonde voeding volop in de belangstelling staat. Het maakt nogal wat verschil wat we in onze mond stoppen. Kijk maar naar jezelf: voel jij je beter na een portie patat, of na...

Lees meer

Wil je straks meer succes, dan moet je nu veranderen

De sales is veranderd. Om je te onderscheiden van de concurrent, moet je waarde toevoegen. Oplossingen verkopen. Dat weet je. Dus stel je prachtige plannen op voor de lange termijn. Is dat voldoende? Nee. Wil je straks meer succes, dan moet je nu veranderen. Prachtige...

Lees meer

Zo haal je 50% meer nieuwe klanten binnen!

Lex is een ondernemer in de ICT. Zijn bedrijf heeft een beperkte doelgroep. Hij kan het zich dan ook niet veroorloven om alleen energie te steken in korte-termijn-opportunity’s en de rest te laten lopen. Hij kent de drie scenario’s van de gesprekken die zijn...

Lees meer

Offertes maken? Niet doen!

Wat doen jouw verkopers als iemand ze vraagt: “Wil je een offerte maken?” Springen ze enthousiast op en gaan ze aan het rekenen? Krab dan eens achter je oren. Want het is niet die offerte waar je de deal mee binnenhaalt. Waar het om gaat, is dat er een vervolgafspraak...

Lees meer

Terug naar de tekentafel

Succesvol verkopen wordt niet alleen bepaald door de kwaliteit van je verkopers. Als managementteam heb je daar ook een groot aandeel in. Ons advies luidt: ga terug naar de tekentafel en ontwikkel een visie die je verkopers én je bedrijf succesvol maakt. In de huidige...

Lees meer

Meer verkopen? Maak de klant nieuwsgierig

Je hebt een mooi bedrijf en een goed product. Je bent overtuigd van de waarde die jij bedrijven biedt. Toch is het soms lastig om ze te interesseren voor je aanbod. Een veelvoorkomend probleem: ze herkennen zich niet in wat jij zegt. Gelukkig is er een oplossing: maak...

Lees meer

Geef de klant niet wat hij vraagt

Als jij en je concurrent hetzelfde bieden, wie krijgt dan de opdracht? Jij of de concurrent? Het verrassende antwoord: degene die de klant NIET geeft wat hij vraagt. De vraag die een klant stelt, is zelden de vraag die hij had moeten stellen. Een succesvolle verkoper...

Lees meer

Succesvol? Echt, het kan veel beter

Yes! Tien offertes gemaakt deze maand. Drie nieuwe klanten binnengehaald. En van alles in de pijplijn. Verkopers praten graag over hoe goed het allemaal gaat. Maar veel interessanter is de vraag: hoeveel beter was het gegaan als je de dingen anders had aangepakt? Het...

Lees meer