Met deze tips haal je supersnel het maximale uit LinkedIn 

De zomer is voor veel ondernemers het ideale moment om pas op de plaats te maken en nieuwe inspiratie op te doen. Maar ook als je er een tijdje tussenuit gaat, wil je doorlopend zichtbaar blijven voor je klanten, bijvoorbeeld op LinkedIn. Hoe dat werkt nu de regels van het algoritme zijn aangescherpt, daar schreven we in onze eerdere blog al eens over. In deze vervolgblog delen we een aantal handige marketingtips en -tricks voor LinkedIn, zodat je in zo min mogelijk tijd het maximale uit je social media marketing kunt halen. Kun je daarna gewoon weer lekker genieten van de zomerzon! 

Tip #1: Discussies zijn goud waard op LinkedIn! 

Veel mensen klikken eerst op ‘vind-ik-leuk’ of één van de andere mogelijkheden en laten daarna pas eventueel een reactie achter. Maar aangezien het algoritme van LinkedIn meer waarde toekent aan berichten die een discussie op gang brengen of houden, heeft ergens op reageren meer impact dan alleen een like achterlaten. Wil je dus zelf extra engagement genereren op jouw LinkedInbericht, zorg dan dat je lezers verleidt om een reactie achter te laten. Een makkelijke manier om dit te doen is door een stelling te delen of een vraag te stellen.   

Tip #2: Zet relevante hashtags onderaan je LinkedInbericht 

Wil je je bereik vergroten buiten je eerstegraads connecties, dan is het inzetten van relevante hashtags altijd een goed idee. Let wel goed op hoeveel je er inzet: te weinig zet geen zoden aan de dijk, maar als je er te veel in zet, vindt het algoritme van LinkedIn dat je bericht op spam lijkt. Handige vuistregel om aan te houden: meer dan 3, minder dan 10. Zorg ook dat je de juiste hashtags kiest: met een hashtag waar niemand op zoekt of die weinig volgers heeft, zal je bereik ook tegenvallen. Even spieken? Klik op de hashtag die je wil inzetten en je ziet meteen hoeveel volgers die heeft.  

Tip #3: Laat je LinkedInbericht visueel opvallen 

Kort door de bocht: mensen scrollen nu eenmaal snel door hun tijdlijn heen. Wil je dat mensen blijven hangen op jouw post, dan zul je een scroll stopper moeten inzetten. Dat kan bijvoorbeeld een afbeelding met opvallende kleuren of andere grafische vormgeving zijn. Let op: plaats je een selfie, maak dan altijd de koppeling met je zakelijke dienstverlening. Ook videocontent doet het goed. Zorg er dan wel voor dat je video altijd ondertiteling bevat, zodat zowel doven en slechthorenden als mensen die het geluid van hun telefoon uit hebben staan, je boodschap meekrijgen.  

Tip #4: Plaats minstens twee keer per week een nieuwe post op LinkedIn 

Wil je vaker op de tijdlijn van je volgers en connecties verschijnen, dan is niet alleen de inhoud, maar ook de frequentie waarmee je berichten plaatst van belang. Zorg ervoor dat je minimaal twee keer per week post, maar let op dat er minimaal 18 uur tussen je berichten zit. Vind je het lastig om daaraan te denken, dan kun je ook alvast berichten klaarzetten die op de ingestelde tijd automatisch gepost worden. Zo kun jij met een gerust hart op een terrasje gaan zitten! 

Tip #5: Besteed je contentmarketing uit aan specialisten 

Bij CanvassCompany merken we iedere dag weer dat effectieve marketing het verschil maakt. Het consequent schrijven én plaatsen van relevante social content voor LinkedIn vinden veel organisaties alleen nog best lastig. Onze ervaren marketeers en designers zijn tot in de puntjes thuis in hun vakgebied. Door hun kennis en kunde te combineren, weten ze iedere keer de juiste snaar te raken. Zo vertalen we inhoudelijke informatie over de zakelijke dienstverlening van onze klanten naar aansprekende content voor diverse platforms, het hele jaar door.   

Benieuwd hoe effectieve LinkedIn-marketing eruit zou zien voor jouw bedrijf? Onze directeur Edwin vertelt je graag meer! 

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description