In deze serie gaan we in gesprek met onze collega’s. Waarom werken ze bij CanvassCompany? Wat doet hen bewegen in hun vak? En hoe zit de organisatie in elkaar? In deze aflevering: Team Lead Frances van Barneveld.
Sinds januari 2023 werkt Frances van Barneveld bij CanvassCompany. In haar rol als Team Lead is ze verantwoordelijk voor het wel en wee rondom alle operationele zaken van het team. Een belangrijk onderdeel daarvan is het beheren en bewaken van de planning, zodat de status van verschillende projecten zowel voor klanten als voor collega’s inzichtelijk wordt én blijft.
Haar goede voornemen bij het starten was om collega’s meer lucht te geven, door de workload beter te verdelen. En dat is gelukt! Al binnen een paar maanden zien en ervaren de collega’s een groot verschil. Daardoor werd het voor iedereen makkelijker om het overzicht te bewaren. Hoe bevalt het haar inmiddels bij CanvassCompany?
Ontwikkeling en collegialiteit is de basis
Frances is erg te spreken over de ruimte die je bij CanvassCompany krijgt voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. “Ik vind dat er over het algemeen heel veel aandacht wordt besteed aan het welzijn van het team. Sowieso is het fijn dat we iedere maand even stilstaan bij wat we in de afgelopen periode samen hebben neergezet, in plaats van dat we alweer bezig zijn met het volgende item op de planning. Maar er zijn ook regelmatig interactieve inspiratiesessies, die iedere keer net even anders ingevuld worden. Laatst was er bijvoorbeeld een sessie over vitaliteit. Ik krijg zelf het gevoel dat iedereen daar erg gelukkig van wordt.”
Dat haar collega’s goed in hun vel zitten, is goed te merken aan de sfeer op kantoor, vertelt Frances. “Bij CanvassCompany werken allemaal mensen die heel veel weten over hun eigen vakgebied. Dat komt vanuit hun eigen werkervaring, maar ook door hun nieuwsgierigheid. Je kunt je collega’s altijd om hulp vragen en iedereen staat ervoor open om een ander te ondersteunen als je vastloopt.”
De juiste expertise op de juiste plek
Hoe zorgt Frances ervoor dat de juiste collega aan een klant of project gekoppeld wordt bij de start van een nieuwe samenwerking? “Daarin schakel ik veel met onze People & Operations Manager Tamara en onze accountmanager Marjon. Marjon neemt de wensen van de klant daarin mee en Tamara houdt juist heel goed in de gaten wat bij welke collega past. Dat is eigenlijk een heel mooie balans. Uiteindelijk ligt het besluit bij mij: wat gaan we doen en wie pakt dat wanneer op?”
Eén van de dingen waar Frances op hamert bij het goed neerzetten van het contentproductieproces is de spreiding van werkzaamheden over verschillende collega’s. “Sommige collega’s zijn ontzettend goed thuis in bepaalde onderwerpen, maar alle expertise bij één persoon laten is ook wel spannend: wat doe je dan als diegene afwezig is? Daar moet je wel op kunnen anticiperen. Ook bij nieuwe ontwikkelingen qua klanten wil je snel kunnen schakelen en opschalen waar dat nodig is. Dan kan het best een uitdaging zijn als je maar één expert op dat thema hebt. Daarom zetten we nu juist in op samenwerking en co-creatie, zodat bedrijfsjournalisten minder prestatiedruk ervaren.”
Ruimte vrijmaken voor creativiteit
Juist omdat zij zo scherp naar het optimaliseren van de processen kijkt, kan Frances haar collega’s op dat vlak ontzorgen. “Ik vind het wel leuk als collega’s actief meedenken over de planning, bijvoorbeeld over welke volgorde handig is, maar mijn doel is eigenlijk dat ze daar niet dagelijks mee bezig hoeven te zijn. Dan kunnen zij zich gewoon richten op het schrijven of vormgeven en hebben ze voldoende ruimte voor creativiteit.”
Hierom maakt Frances’ hart een sprongetje
Waar haalt Frances haar werkgeluk uit? “Ik word er blij van als het team een geoliede machine is, waarin iedereen goed op elkaar inspeelt en weet wat ze van elkaar kunnen verwachten. Dat er voldoende ruimte is om elkaar te helpen of iemand te ontzorgen als diegene afwezig geweest, is zodat het proces geen vertraging oploopt. Dat loopt nu steeds soepeler.”
Hoe Frances haar eerste jaar bij CanvassCompany straks graag zou willen afronden? “Ik zou het mooi vinden als we straks oprecht kunnen proosten op de groei die we dit jaar hebben doorgemaakt: niet alleen qua interne processen en samenwerking met klanten, maar vooral de groei die we als team hebben neergezet.”
Kom langs voor een kop koffie en proef de sfeer!
Maakt het verhaal van Frances je nieuwsgierig en wil je graag weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Bekijk dan eens onze klantcases!