Met deze expertises maak je jouw marketing- en salesafdeling future proof! #1

In een nieuwe serie blogs laten wij je zien hoe een future proof marketing- en salesafdeling eruit hoort te zien. Want hoe ziet een goede marketing- en salesstrategie eruit? En waaraan moeten designs voldoen? De komende tijd gaan we dieper in op de achtergrond van deze disciplines. Wat is er in de loop van de jaren veranderd en hoe worden de rollen vandaag de dag ingevuld?

Succesvolle bedrijven geven hun kennis weg

De whitepaper is een van de geheime wapens van goede contentmarketeers. ‘Geheim’, want veel bedrijven kennen de ingrediënten van een werkelijk effectieve whitepaper niet. In dit artikel geven we een kijkje in de keuken van CanvassCompany.

Renderen jouw B2B-whitepapers niet? Onze bedrijfsjournalisten geven tips!

De whitepaper is een van de geheime wapens van goede contentmarketeers. ‘Geheim’, want veel bedrijven kennen de ingrediënten van een werkelijk effectieve whitepaper niet. In dit artikel geven we een kijkje in de keuken van CanvassCompany.

De digitale winkelstraat

De manier waarop klanten bij je terechtkomen, is drastisch aan het veranderen. In de digitale winkelstraat moet je winkel allereerst gevonden worden en is het noodzakelijk dat je etalage (je website) er….

Hoe zorg je ervoor dat Google je leads niet wegjaagt?

Om leads te genereren vul je als online marketeer je website met een mooie, relevante mix van content. Eenmaal op je website informeer je je bezoekers en verleid je ze persoonlijke gegevens achter te laten: de start van je leadnurturingproces. Om een webformulier in te vullen moet je website echter wel als veilig worden ervaren door je bezoekers. Een update van Google Chrome dreigt roet in het eten te gooien…

In de kern is contentmarketing heel eenvoudig

Hele boeken zijn volgeschreven over contentmarketing, veelal aan de hand van complexe theoretische modellen. Wat daardoor een beetje ondersneeuwt, is dat contentmarketing in de kern heel eenvoudig is. In dit artikel beschrijven we hoe contentmarketing werkt, zonder fratsen en geneuzel.

Succes hebben met marketing? Volg de leads goed op

Het genereren van leads lijkt de heilige graal van moderne sales- en marketingactiviteiten. Maar als je de contactgegevens van potentiële klanten hebt verzameld, is dat nog maar het begin. Zonder goede opvolging is een lead als een zaadje in dorre grond…

Het geheim van effectieve contentmarketing

Contentmarketing is overal. De blogpost die je nu leest, is ook een vorm van contentmarketing. En een zeer effectieve – anders was je nu niet op deze pagina. Maar wat is het geheim achter contentmarketing? Aan de hand van een aantal inspirerende cases laten we zien wat écht werkt.

Marketeers moeten afscheid nemen van buikgevoel

Ons feilbare denken van psycholoog Daniel Kahneman is een moderne klassieker. Het boek is niet alleen fascinerende leesstof over de menselijke aard, het is ook verplichte lectuur voor marketeers.

De grootste misvatting over de Telecommunicatiewet

“Cold calling is dood.” Wie dit in Google invoert, krijgt maar liefst 476.000 resultaten voorgeschoteld. Maar om Mark Twain te parafraseren: de berichten over de dood van telemarketing zijn schromelijk overdreven.

Succesvolle bedrijven geven hun kennis weg

Succesvolle bedrijven geven hun kennis weg

De whitepaper is een van de geheime wapens van goede contentmarketeers. ‘Geheim’, want veel bedrijven kennen de ingrediënten van een werkelijk effectieve whitepaper niet. In dit artikel geven we een kijkje in de keuken van CanvassCompany.

Lees meer
De digitale winkelstraat

De digitale winkelstraat

De manier waarop klanten bij je terechtkomen, is drastisch aan het veranderen. In de digitale winkelstraat moet je winkel allereerst gevonden worden en is het noodzakelijk dat je etalage (je website) er….

Lees meer
Hoe zorg je ervoor dat Google je leads niet wegjaagt?

Hoe zorg je ervoor dat Google je leads niet wegjaagt?

Om leads te genereren vul je als online marketeer je website met een mooie, relevante mix van content. Eenmaal op je website informeer je je bezoekers en verleid je ze persoonlijke gegevens achter te laten: de start van je leadnurturingproces. Om een webformulier in te vullen moet je website echter wel als veilig worden ervaren door je bezoekers. Een update van Google Chrome dreigt roet in het eten te gooien…

Lees meer
In de kern is contentmarketing heel eenvoudig

In de kern is contentmarketing heel eenvoudig

Hele boeken zijn volgeschreven over contentmarketing, veelal aan de hand van complexe theoretische modellen. Wat daardoor een beetje ondersneeuwt, is dat contentmarketing in de kern heel eenvoudig is. In dit artikel beschrijven we hoe contentmarketing werkt, zonder fratsen en geneuzel.

Lees meer
Het geheim van effectieve contentmarketing

Het geheim van effectieve contentmarketing

Contentmarketing is overal. De blogpost die je nu leest, is ook een vorm van contentmarketing. En een zeer effectieve – anders was je nu niet op deze pagina. Maar wat is het geheim achter contentmarketing? Aan de hand van een aantal inspirerende cases laten we zien wat écht werkt.

Lees meer
Marketing automation matcht influencer & merk

Marketing automation matcht influencer & merk

Maar liefst 73% van de BtB-markt doet nog helemaal niet aan marketing automation. Dat is een verontrustend hoog percentage! Want zonder digitale marketing is je organisatie niet toekomst-proof. De fascinerende casestudy van Find Your Influence laat zien hoe het wel moet. Of: hoe Act-On influencers en merken bij elkaar brengt.

Lees meer
Alles wat je moet weten over smarketing

Alles wat je moet weten over smarketing

Marketing en sales groeien steeds dichter naar elkaar toe. Digitale ontwikkelingen maken dit noodzakelijk. Dat is de visie van ons bedrijf, die we in diverse blogs en whitepapers hebben uiteengezet. Onze collega’s van HubSpot bedachten een eigen naam voor deze integratie van sales en marketing: smarketing.

Lees meer
CanvassCompany ondersteunt Holland4ALS

CanvassCompany ondersteunt Holland4ALS

Holland4ALS is een sportevenement met als doel om geld voor ALS-patiënten binnen te halen. Hiermee worden hulpmiddelen aangeschaft waarmee ze langer thuis kunnen blijven wonen. CanvassCompany steunt dit initiatief van harte en doet zelf ook mee.

Lees meer
Het schaap met de 9 poten

Het schaap met de 9 poten

Organisaties realiseren zich dat ze steeds meer aan marketing moeten doen, maar weten zelf niet waar te beginnen. In de zoektocht naar de perfecte marketeer hebben ze een steeds groter eisenpakket. Dat leidt tot onrealistische functieomschrijvingen waaraan...

Lees meer
5 vragen voor op jullie eerste ‘date’.

5 vragen voor op jullie eerste ‘date’.

Het is zover! Het marketing team heeft na een tijd van links en rechts swipen op het net, een match met een prachtige lead voor jou. Jij hoopt natuurlijk dat deze lead de prins op het witte paard is en wilt absoluut geen blauwtje lopen. Jij bent helemaal klaar om het...

Lees meer
Acquisitie: van koud naar warm

Acquisitie: van koud naar warm

Steeds meer bedrijven die ‘cold calling’ (koude acquisitie) toepassen, krijgen het moeilijker. Dankzij de digitale ontwikkelingen vinden veel prospects de nodige informatie steeds vaker online. Een snelle…

Lees meer
MaaS – Marketing as a Service

MaaS – Marketing as a Service

Groeiambitie? Marketing as a Service!Het is voor MKB bedrijven best een uitdaging om de snelle veranderingen in de marketingwereld bij te houden. We staan aan de vooravond van de vierde industriële revolutie. Van digitalisering bewegen we richting...

Lees meer
Dé truc voor meer verkoop

Dé truc voor meer verkoop

Wat zou het handig zijn: een foefje om meer te verkopen. Maar dé truc voor meer verkoop … bestaat helaas niet. Veel mensen denken dat succesvolle verkopers geboren worden met vermogens die anderen niet bezitten. Maar dat is helemaal niet zo. Hoe succesvol je bent in...

Lees meer
Hoe goed ken jij je klanten?

Hoe goed ken jij je klanten?

Wordt er in jouw bedrijf veel gepraat over businessdoelen? Over strategieën om het bedrijf naar succes te leiden? Top, ga daar vooral mee door! Maar bedenk wel: naast praten over morgen, is het belangrijk om vandaag al wat te doen. Welke acties zinvol zijn, bepaal je...

Lees meer
Weg met de blabla in de boardroom!

Weg met de blabla in de boardroom!

Als manager heb je veel invloed op wat er in je bedrijf gebeurt. En dus op de resultaten. Natuurlijk doe jij je werk goed en vol bezieling, maar zeg eens eerlijk: denk je niet dat het nog veel beter kan? Hoeveel blabla is er eigenlijk bij jullie in de boardroom? Kom...

Lees meer
Marketing en sales, een gedwongen huwelijk

Marketing en sales, een gedwongen huwelijk

Er is een digitale transformatie gaande. Noem het gerust een revolutie, die ook grote impact heeft op ons werkgebied: de sales. Waren marketing en sales vroeger twee verschillende disciplines, nu is het (steeds vaker) één integraal proces. CRM en marketing automation...

Lees meer
Haal meer sales uit je (content)marketing

Haal meer sales uit je (content)marketing

Er klopte een ondernemer bij ons aan. Dankzij contentmarketing trok zijn website aardig wat bezoekers. Ook had hij behoorlijk geïnvesteerd in SEO en SEA, maar dit alles leverde weinig op. Er was wel duidelijk meer traffic naar de site, maar dat resulteerde niet in...

Lees meer
Meer omzet met minder mensen. Zo doe je dat!

Meer omzet met minder mensen. Zo doe je dat!

Het is een ‘probleem’ bij veel bedrijven: een team van gemiddelde verkopers realiseert een gemiddelde omzet. Maar als ondernemer of commercieel directeur heb je hogere ambities. Je wilt nieuwe klanten binnenhalen … en liefst een recordomzet. De vraag is dan: zitten de...

Lees meer
Hoe scoor jij het beste?

Hoe scoor jij het beste?

.. met friet of met salades? Je bent wat je eet. Het is een veelgehoorde uitspraak, zeker nu gezonde voeding volop in de belangstelling staat. Het maakt nogal wat verschil wat we in onze mond stoppen. Kijk maar naar jezelf: voel jij je beter na een portie patat, of na...

Lees meer
Wil je straks meer succes, dan moet je nu veranderen

Wil je straks meer succes, dan moet je nu veranderen

De sales is veranderd. Om je te onderscheiden van de concurrent, moet je waarde toevoegen. Oplossingen verkopen. Dat weet je. Dus stel je prachtige plannen op voor de lange termijn. Is dat voldoende? Nee. Wil je straks meer succes, dan moet je nu veranderen. Prachtige...

Lees meer
Zo haal je 50% meer nieuwe klanten binnen!

Zo haal je 50% meer nieuwe klanten binnen!

Lex is een ondernemer in de ICT. Zijn bedrijf heeft een beperkte doelgroep. Hij kan het zich dan ook niet veroorloven om alleen energie te steken in korte-termijn-opportunity’s en de rest te laten lopen. Hij kent de drie scenario’s van de gesprekken die zijn...

Lees meer
Offertes maken? Niet doen!

Offertes maken? Niet doen!

Wat doen jouw verkopers als iemand ze vraagt: “Wil je een offerte maken?” Springen ze enthousiast op en gaan ze aan het rekenen? Krab dan eens achter je oren. Want het is niet die offerte waar je de deal mee binnenhaalt. Waar het om gaat, is dat er een vervolgafspraak...

Lees meer
Terug naar de tekentafel

Terug naar de tekentafel

Succesvol verkopen wordt niet alleen bepaald door de kwaliteit van je verkopers. Als managementteam heb je daar ook een groot aandeel in. Ons advies luidt: ga terug naar de tekentafel en ontwikkel een visie die je verkopers én je bedrijf succesvol maakt. In de huidige...

Lees meer
Meer verkopen? Maak de klant nieuwsgierig

Meer verkopen? Maak de klant nieuwsgierig

Je hebt een mooi bedrijf en een goed product. Je bent overtuigd van de waarde die jij bedrijven biedt. Toch is het soms lastig om ze te interesseren voor je aanbod. Een veelvoorkomend probleem: ze herkennen zich niet in wat jij zegt. Gelukkig is er een oplossing: maak...

Lees meer
Geef de klant niet wat hij vraagt

Geef de klant niet wat hij vraagt

Als jij en je concurrent hetzelfde bieden, wie krijgt dan de opdracht? Jij of de concurrent? Het verrassende antwoord: degene die de klant NIET geeft wat hij vraagt. De vraag die een klant stelt, is zelden de vraag die hij had moeten stellen. Een succesvolle verkoper...

Lees meer
Succesvol? Echt, het kan veel beter

Succesvol? Echt, het kan veel beter

Yes! Tien offertes gemaakt deze maand. Drie nieuwe klanten binnengehaald. En van alles in de pijplijn. Verkopers praten graag over hoe goed het allemaal gaat. Maar veel interessanter is de vraag: hoeveel beter was het gegaan als je de dingen anders had aangepakt? Het...

Lees meer
90 seconden die je sales voorgoed verbeteren

90 seconden die je sales voorgoed verbeteren

Wie zijn salesperformance wil verbeteren, kan natuurlijk harder gaan werken. Meer offertes gaan uitschrijven. Meer telefoontjes gaan plegen. En nog meer zijn best gaan doen om een klant te overtuigen. Maar voor succesvolle sales is meer nodig. Namelijk: een doordachte...

Lees meer
Blijf op de hoogte!