In de kern is contentmarketing heel eenvoudig

Hele boeken zijn volgeschreven over contentmarketing, veelal aan de hand van complexe theoretische modellen. Wat daardoor een beetje ondersneeuwt, is dat contentmarketing in de kern heel eenvoudig is. In dit artikel beschrijven we hoe contentmarketing werkt, zonder fratsen en geneuzel.

Succes hebben met marketing? Volg de leads goed op

Het genereren van leads lijkt de heilige graal van moderne sales- en marketingactiviteiten. Maar als je de contactgegevens van potentiële klanten hebt verzameld, is dat nog maar het begin. Zonder goede opvolging is een lead als een zaadje in dorre grond…

Het geheim van effectieve contentmarketing

Contentmarketing is overal. De blogpost die je nu leest, is ook een vorm van contentmarketing. En een zeer effectieve – anders was je nu niet op deze pagina. Maar wat is het geheim achter contentmarketing? Aan de hand van een aantal inspirerende cases laten we zien wat écht werkt.

Marketeers moeten afscheid nemen van buikgevoel

Ons feilbare denken van psycholoog Daniel Kahneman is een moderne klassieker. Het boek is niet alleen fascinerende leesstof over de menselijke aard, het is ook verplichte lectuur voor marketeers.

De grootste misvatting over de Telecommunicatiewet

“Cold calling is dood.” Wie dit in Google invoert, krijgt maar liefst 476.000 resultaten voorgeschoteld. Maar om Mark Twain te parafraseren: de berichten over de dood van telemarketing zijn schromelijk overdreven.

BtB Lead nurturing: zo warm je een lead op

Lead nurturing vormt de kern van marketing automation. Deze methode helpt je bij het bewerkstelligen van een zo hoog mogelijke conversie van lead naar klant. In dit artikel lees je alles wat je moet weten over BtB lead nurturing en lead scoring.

Marketing automation matcht influencer & merk

Maar liefst 73% van de BtB-markt doet nog helemaal niet aan marketing automation. Dat is een verontrustend hoog percentage! Want zonder digitale marketing is je organisatie niet toekomst-proof. De fascinerende casestudy van Find Your Influence laat zien hoe het wel moet. Of: hoe Act-On influencers en merken bij elkaar brengt.

Alles wat je moet weten over smarketing

Marketing en sales groeien steeds dichter naar elkaar toe. Digitale ontwikkelingen maken dit noodzakelijk. Dat is de visie van ons bedrijf, die we in diverse blogs en whitepapers hebben uiteengezet. Onze collega’s van HubSpot bedachten een eigen naam voor deze integratie van sales en marketing: smarketing.

Generatie Z komt eraan: wat betekent dat voor jou?

Generatie Z is in opmars. Wat maakt deze groep uniek? Hoe gaan ze het bedrijfsleven transformeren? En wat betekent dit voor jouw sales- en marketingorganisatie?

Het schaap met de 9 poten

Organisaties realiseren zich dat ze steeds meer aan marketing moeten doen, maar weten zelf niet waar te beginnen. In de zoektocht naar de perfecte marketeer hebben ze een steeds groter eisenpakket. Dat leidt tot onrealistische functieomschrijvingen waaraan...

In de kern is contentmarketing heel eenvoudig

Hele boeken zijn volgeschreven over contentmarketing, veelal aan de hand van complexe theoretische modellen. Wat daardoor een beetje ondersneeuwt, is dat contentmarketing in de kern heel eenvoudig is. In dit artikel beschrijven we hoe contentmarketing werkt, zonder fratsen en geneuzel.

Lees meer

Het geheim van effectieve contentmarketing

Contentmarketing is overal. De blogpost die je nu leest, is ook een vorm van contentmarketing. En een zeer effectieve – anders was je nu niet op deze pagina. Maar wat is het geheim achter contentmarketing? Aan de hand van een aantal inspirerende cases laten we zien wat écht werkt.

Lees meer

Marketing automation matcht influencer & merk

Maar liefst 73% van de BtB-markt doet nog helemaal niet aan marketing automation. Dat is een verontrustend hoog percentage! Want zonder digitale marketing is je organisatie niet toekomst-proof. De fascinerende casestudy van Find Your Influence laat zien hoe het wel moet. Of: hoe Act-On influencers en merken bij elkaar brengt.

Lees meer

Alles wat je moet weten over smarketing

Marketing en sales groeien steeds dichter naar elkaar toe. Digitale ontwikkelingen maken dit noodzakelijk. Dat is de visie van ons bedrijf, die we in diverse blogs en whitepapers hebben uiteengezet. Onze collega’s van HubSpot bedachten een eigen naam voor deze integratie van sales en marketing: smarketing.

Lees meer

CanvassCompany ondersteunt Holland4ALS

Holland4ALS is een sportevenement met als doel om geld voor ALS-patiënten binnen te halen. Hiermee worden hulpmiddelen aangeschaft waarmee ze langer thuis kunnen blijven wonen. CanvassCompany steunt dit initiatief van harte en doet zelf ook mee.

Lees meer