Home 9 Cases 9 Cases Smurfit Kappa

Hoe het Smurfit Kappa lukt om via LinkedIn gekwalificeerde leads te ontwikkelen

Smurfit Kappa is een van ‘s werelds toonaangevende leveranciers van kartonnen verpakkingsoplossingen, met circa 46.000 medewerkers op ongeveer 350 productielocaties in 35 landen en een omzet van €9 miljard. CanvassCompany ondersteunt dit innovatieve bedrijf bij het ontwikkelen van gekwalificeerde leads en het binnenhalen van nieuwe klanten.

De voorgeschiedenis

Al in de beginjaren van het millennium werkte CanvassCompany samen met John Wouters, nu de commercieel directeur van Smurfit Kappa van Dam. Met veel succes waren we toen actief op het vlak van telefonische acquisitie, toen nog dé manier om potentiële klanten te benaderen. De huidige tijd vraagt om een andere aanpak: lead generation 2.0.

Het proces

In deze gedigitaliseerde wereld zijn prospects – zeker sinds corona – nauwelijks nog telefonisch te bereiken. Maar digitalisering levert ook kansen op. Met name LinkedIn biedt de mogelijkheid potentiële klanten in beeld te krijgen en op een professionele en inhoudelijke manier te benaderen.

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Want een connectieverzoek moet wel interessant zijn voor de ander. Bovendien zit niemand op LinkedIn te wachten op hijgerige verkooppraatjes.

Welke contactstrategie is in deze tijden van digitale revolutie adequaat? Dat bespreken Edwin de Haas (directeur CanvassCompany) en John Wouters (Commercieel Directeur Smurfit Kappa) in deze video. In dit gesprek benoemen ze de volgende succesfactoren:

  • Selecteer de juiste doelgroep en daarbinnen de beslissers (DMU).
  • Trigger je contacten door middel van waardevolle content
  • Communiceer op een persoonlijke en gepersonaliseerde manier.
  • Houd contacten warm door interessante content te blijven delen, van een whitepaper tot een quiz.

 

Het resultaat

Op basis van deze strategie hebben we voor Smurfit Kappa ongeveer 3000 LinkedIn-uitnodigingen verstuurd, waarvan ongeveer 60% heeft geaccepteerd. Dat leidde tot een-op-een communicatie met 600 professionals en 63 afspraken. Op het moment dat dit gesprek werd opgenomen, waren al 6 à 7 offertes uitgeschreven en was de eerste opdracht in zicht. Iedereen in de markt weet dat dit prachtige getallen zijn. Missie geslaagd!

 

Download gratis

 

Je staat op het punt een stap te zetten naar de nieuwe realiteit door middel van ons e-book "50 inspirerende inzichten voor een toekomstbestendig marketing- en salesproces!".

Ik wens je veel leesplezier!

Edwin de Haas
Directeur CanvassCompany

You have Successfully Subscribed!

Coming_Soon

Ontvang alle nieuwe tips!

Hier komt tekst

You have Successfully Subscribed!