Klantcase: FileLinx

“Gelukkig heeft de bedrijfsjournalist van CanvassCompany snel door wat ik bedoel. Op basis van mijn input en zijn eigen onderzoek weet hij een vertaalslag te maken naar content die goed wordt ontvangen.”

Paul van Wingerde - Sales Director FileLinx

De wens: directeuren bereiken met de propositie

FileLinx worstelde met het uitleggen van de propositie. Aan de ene kant biedt het softwarebedrijf business solutions aan om administratieve processen te stroomlijnen; aan de andere kant biedt het FileLinx Platform no-code software aan waarmee klanten hun zakelijke applicaties zelf op maat kunnen maken.

Paul van Wingerde, Sales Director bij FileLinx: “Onze communicatie sloeg vooral aan bij de techneuten, terwijl we meer de mensen op C-level wilden bereiken.” Tijdens drie workshops namen de sales- en marketingstrategen van CanvassCompany de propositie van FileLinx onder de loep. Besloten werd om de twee onderdelen van de propositie – business solutions en platform – van elkaar los te trekken en twee websites op maat te maken. Toen de marketingstrateeg van CanvassCompany met het idee kwam om het concept van ‘complexe processen automatiseren’ uit te beelden als een robotarm waren de mannen van FileLinx helemaal verkocht. 

De juiste content voor de relevante doelgroep

In samenwerking met CanvassCompany bouwde FileLinx twee nieuwe websites, een voor de business solutions en een voor het platform. De robothand neemt een prominente plek in op beide sites. Op basis van de boodschap ‘make it easy’ schreef de bedrijfsjournalist van CanvassCompany frisse, nieuwe teksten die het verhaal van FileLinx voor de juiste doelgroep vertellen. 

Nadat de websites op orde waren, was het tijd om deze potentiële klanten te benaderen met teksten op maat. “Het moest gefundeerde content worden, waarin we echt praten over probleemstellingen die een CEO leest en herkent,” zegt Paul. “Gelukkig heeft de bedrijfsjournalist van CanvassCompany redelijk snel door wat ik bedoel. Op basis van mijn input en zijn eigen onderzoek weet hij een vertaalslag te maken naar content die goed wordt ontvangen.” 

De juiste doelgroep bereiken

In samenwerking met CanvassCompany bouwde FileLinx twee nieuwe websites, een voor de business solutions en een voor het platform. De robothand neemt een prominente plek in op beide sites. Op basis van de boodschap ‘make it easy’ schreef de bedrijfsjournalist van CanvassCompany frisse, nieuwe teksten die het verhaal van FileLinx voor de juiste doelgroep vertellen. 

Nadat de websites op orde waren, was het tijd om deze potentiële klanten te benaderen met teksten op maat. “Het moest gefundeerde content worden, waarin we echt praten over probleemstellingen die een CEO leest en herkent,” zegt Paul. “Gelukkig heeft de bedrijfsjournalist van CanvassCompany redelijk snel door wat ik bedoel. Op basis van mijn input en zijn eigen onderzoek weet hij een vertaalslag te maken naar content die goed wordt ontvangen.” 

FileLinx + CanvassCompany = goud

Paul is erg tevreden over de grotere naamsbekendheid die de diverse marketinguitingen het bedrijf hebben opgeleverd. Zo is hij onder de indruk van het hoge aantal views van de blogs. Hoe Paul dat succes verklaart? De bedrijfsjournalist interviewt niet alleen de inhoudelijke experts van FileLinx, maar stipt ook actuele trends aan en ontsluit openbare nieuwsbronnen. “Het zijn artikelen met een kop en een staart.

Als we aan de Sales Director vragen waar FileLinx het meest blij mee is? “Het fijne van samenwerken met CanvassCompany is dat alle expertises zich onder één dak bevinden: van het schrijven van teksten via projectmanagement tot het werven van klanten via LinkedIn-campagnes.”  

Over FileLinx

Het ene proces is het andere niet. Waar standaardoplossingen je in een wurggreep houden, wil je flexibel zijn. Zodanig dat je de belangrijkste administratieve processen makkelijk kan aanpassen, optimaliseren maar bovenal dat je grip krijgt, hebt en houdt op het proces. Het no-code platform en de applicaties van FileLinx maken het mogelijk.

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description