Klantcase: Talent4Service
- Personeelsadvies
- Contentmarketing as a Service
- Strategische sessie
- Nieuwe website
- Creëren en activatie content
“Met Contentmarketing as a Service hebben we alle contentmarketingvaardigheden die onze organisatie nodig heeft onder één dak!”
Jorien Wesseling - Commercieel directeur Talent4Service
In deze case spreken we met commercieel directeur Jorien Wesseling van Talent4Service. Dit ontzettend interessante bedrijf zet zich in voor zij-instromers in de techniek en biedt tegelijkertijd structurele oplossingen voor het personeelstekort in diezelfde sector. Wij hielpen hen met een to the point positionering, maakten een compleet nieuwe website, zorgen voor waardevolle connecties op LinkedIn én creëren op regelmatige basis inhoudelijke content die de doelgroep aanspreekt.
Jorien: “Wij waren actief op zoek naar een partij die ons kon helpen om de positionering van Talent4Service aan te scherpen. Wij hadden veel verhalen te vertellen, maar dit moest worden teruggebracht en versimpeld tot één verhaal waarmee we onze doelgroep konden bereiken.” Jorien legt uit dat ze, voordat ze bij CanvassCompany terechtkwamen, heel wat gesprekken hebben gevoerd. “Maar organisaties met de juiste disciplines onder één dak konden we niet vinden, totdat ik een aansprekende video van Edwin de Haas voorbij zag komen op LinkedIn waarin hij vertelde over Contentmarketing as a Service.”
Alle contentmarketingvaardigheden kan je niet vinden in één persoon
Talent4service heeft zelf een goede marketeer in dienst, maar kwam er al snel achter dat je niet kunt verwachten dat deze persoon alles rondom contentmarketing uit handen neemt. “Daarom sprak het model Contentmarketing as a Service ons zo aan. De experts van CanvassCompany werken op de achtergrond en vullen alle gebieden aan die wij nog misten, super!”
Eerst nog even terug naar de tekentafel
Voordat we echt van start konden gaan met alle contentmarketingactiviteiten, moesten we terug naar de basis. Welk verhaal zouden we gaan vertellen? “Tijdens de strategische sessie kwamen we erachter dat ons verhaal alle kanten op ging. Hiermee heeft CanvassCompany ons geholpen waardoor we een herkenbaar verhaal konden gaan vertellen aan de markt in de vorm van ontzettend inspirerende contentuitingen.”
De waarde van LinkedIn-marketing
Alleen goede content is niet genoeg, die moet de doelgroep wel bereiken. Daarom is Jorien ontzettend blij met de activiteiten op LinkedIn. “Jullie zorgen voor zichtbaarheid én het contact op LinkedIn met potentiële klanten. Daar hebben we zelfs een aantal mooie samenwerkingen aan overgehouden!” Talent4Service richt zich op verschillende sectoren in de markt. De campagnes op LinkedIn konden wij daarom toesnijden op specifieke doelgroepen, net als de content die we hebben gemaakt.
Contentproductie loopt op rolletjes
Het werken met een duidelijke contentkalender vindt Jorien heel fijn. “Ook écht inhoudelijke ontwerpen worden goed opgepakt. En de gemaakte content wordt op verschillende manieren gedeeld, waardoor het volgers blijft inspireren.” Over het design van de content is Jorien ook heel tevreden.
Behoefte aan een nieuwe website?
Talent4Service had dat zeker. Ze wilden af van hun ‘detacheringslook’ en meer aandacht voor het probleem dat zij oplossen binnen de maatschappij. Zij-instromers helpen met een baan in de techniek, wat tegelijkertijd het personeelstekort oplost voor hun opdrachtgevers. De nieuwe website moest inspireren om anders tegen de problematiek aan te kijken. “We zijn ontzettend blij met het eindresultaat; de website is hartstikke mooi geworden.”
Een shout-out naar onze marketing accountmanager
Jorien vertelt dat ze ontzettend blij is met het werk van Marjon van Dijen, onze marketing accountmanager. “Zij trok het proces goed naar zich toe, waardoor de samenwerking naar een next-level kon worden getild. Zo richt ze campagnes in om specifieke doelgroepen aan te spreken en vertaalt ze onze strategie naar concrete contentmarketingactiviteiten.”
Herken je de uitdagingen van Jorien en heeft jouw organisatie misschien ook behoefte aan een samenwerking zoals deze? Neem dan eens contact met ons op. We zijn benieuwd naar jullie verhaal!
Ben je nieuwsgierig geworden?
Laten we kennismaken!