Klantcase: Menea
- Personeelsadvies
- Contentmarketing as a Service
- Strategische sessie
- Nieuwe website
- Creëren en activatie content
"CanvassCompany levert een totaaloplossing op het gebied van marketing, al hun experts voegen waarde toe”
Sjoerd Sijsma - Directeur Menea
Kom en blijf in een vast ritme onder de aandacht van je doelgroep
Als organisatie wil je meebewegen met de behoeften van de markt. Ook Menea liep rond met de vraag: hoe kan ik het beste mijn potentiële klanten bereiken en benaderen? Ze waren op zoek naar een totaaloplossing, die ze vonden bij ons! Met Contentmarketing as a Service, oftewel MaaS, nemen we alle marketingactiviteiten van Menea uithanden. Een strategische positioneringssessie volgde. Want waarom doe je wat je doet? Hoe doe je dat? En wat doe je dan precies?
Why:
Binnen verschillende branches boren zij menselijke energie aan. Met werkplezier als drijfveer voor resultaten. Ze verlagen verzuimkosten en verhogen productiviteit.
How:
Hun innovatieve en moderne programma's op het gebied van loopbaanontwikkeling, verzuim en outplacement geven jouw organisatie en medewerkers nieuwe energie. Alles gebaseerd op jarenlange ervaring!
What:
Menea helpt mensen en organisaties bij het duurzaam, wendbaar en weerbaar worden én blijven. Hun professionals zorgen voor de best passende oplossing bij loopbaanbegeleiding, arbeidsmobiliteit en vitaliteit.
We brengen de basis op orde
In de tweede fase van de samenwerking brachten we de basis op orde. Wat we gingen doen? Onder andere: een website update, een SEO-check en een data-analyse. Ook implementeerden we verschillende tools – we activeerden bijvoorbeeld Marketing Automation en Kontentino – en stelden een contentkalender samen. “Wij vinden de content-brainstorms inspirerende sessies. Ook Menea wordt hierin als organisatie uitgedaagd en aangescherpt zodat we samen de juiste vervolgstappen kunnen zetten,” aldus Sjoerd Sijsma, directeur bij Menea.
De juiste doelgroep bereiken
Op de radar van je doelgroep komen, je naamsbekendheid vergroten en je merk laden. Kortom: tijd voor actie! “Waar we eerder qua marketing en content met hagel schoten, schieten we nu met scherp. Contentuitingen worden aan thema’s gehangen waardoor er één lijn in zit,” vertelt Sjoerd enthousiast. Ook de meerwaarde van bedrijfsjournalisten ziet Sjoerd. “Voorheen werd het verhaal dat wij vertelden een-op-een overgenomen, nu tillen de bedrijfsjournalisten van CanvassCompany ons verhaal naar een hoger niveau door bijvoorbeeld relevante onderzoeken en cijfers te gebruiken.”
Op naar the next step...
Het resultaat van onze samenwerking? Menea krijgt een mooi plekje in het hart en hoofd van de doelgroep, zodat een potentiële klant voor Menea kiest wanneer ze daar behoefte aan hebben. Zo is er een nieuwe huisstijl ontworpen door één van onze designers. “Wat wij heel gaaf vonden om te zien is dat er – ook met ogenschijnlijk eenvoudige aanpassingen – een superfris nieuw design kan worden gerealiseerd, helemaal passend bij wie wij zijn en wat we willen uitstralen.”
Maar ook na de winst blijven Menea en CanvassCompany samen zoeken naar de beste weg… Zo hebben we ook een compleet nieuwe website voor hen gebouwd.
En een laatste shout-out
Als we aan Sjoerd vragen waar Menea het meest blij mee is? “We voelen echt een samenhang in alles wat we doen op marketinggebied. Het is strategisch, logisch en alle losse onderdelen hangen als het ware aan een grote Marketing as a Service-paraplu.”
Ben je nieuwsgierig geworden?
Laten we kennismaken!