Klantcase: xxllnc

“Heel fijn, iemand die je gewoon snel begrijpt zodat ik niet alles hoef voor te kauwen.”

Dennis Roberts, marketingspecialist xxllnc

Op zoek naar een gezamenlijk DNA

xxllnc is al jaren dé partner voor de (semi-)overheid. Hun slimme, schaalbare apps maken zaakgericht werken, gegevensintegratie, belastingen, sociale zaken en ruimtelijke ordening een stuk makkelijker. Bij xxllnc werken een kleine 400 mensen verdeeld over diverse teams, elk met een eigen focus en specialisme. Dennis Roberts, marketingspecialist bij xxllnc, vertelt over de uitdaging die dat met zich meebrengt. “Omdat we meerdere bedrijven hebben samengevoegd tot één xxllnc, was het nog best lastig om die constante factor te vinden en een gezamenlijk DNA neer te zetten. Daar heeft CanvassCompany echt goed in geholpen.” 

“CanvassCompany neemt ons werk uit handen”

CanvassCompany ondersteunt xxllnc sinds begin 2022 bij het maken van online content. Op basis van een onderling afgestemde jaarplanning schrijft de bedrijfsjournalist iedere maand een aantal blogs en artikelen over uiteenlopende onderwerpen. Dennis vindt de samenwerking met CanvassCompany om meerdere redenen erg waardevol. “Mochten we een keer andere content nodig hebben of ergens op vastlopen, dan plannen we een kort overleg. Binnen een half uur staan dan de neuzen dezelfde kant op en kunnen we door. De bedrijfsjournalist draagt ook altijd goede ideeën aan om de planning zelf aan te vullen en neemt mij zo werk uit handen. Daarbij helpt het ook dat hij al veel van de markt weet en proactief op zoek gaat naar aanvullende informatie, zoals het fact-checken van concrete statistieken of interessante marktinformatie.”  

Ontzorgen is de sleutel

De klanten van xxllnc houden zich dagelijks bezig met complexe inhoud, zoals de steeds veranderende ontwikkelingen rondom de Omgevingswet. Voor xxllnc is het daarom belangrijk dat de toon van hun online content in lijn is met de insteek van hun diensten. Ook bij deze teksten draait het in feite om ontzorgen; in dit geval door ingewikkelde zaken te vertalen naar een begrijpelijke en goed leesbare tekst. Door zich grondig in te lezen en zich de stof snel eigen te maken, ontzorgt de bedrijfsjournalist op zijn beurt xxllnc zelf ook, aldus Dennis. “Dat doen jullie heel goed.”  

Altijd het juiste verhaal

Voor xxllnc is het prettig dat eventuele aanpassingen snel en zelfstandig verwerkt worden door de bedrijfsjournalist van CanvassCompany, vertelt Dennis. “Wanneer een eerste versie nog niet helemaal de juiste snaar raakt, pakt hij de feedback goed op. Hij heeft genoeg aan minimale hints om precies het juiste verhaal te vertellen

Dat was bijvoorbeeld zo bij onze blog naar aanleiding van Internationale Vrouwendag, die eerst veel feitelijker was ingestoken. We wilden graag juist wat meer achtergrond, het iets persoonlijker maken: minder FD, meer Linda. De bedrijfsjournalist snapte meteen wat ik bedoelde, heeft de aanpassingen snel verwerkt en daarna was het artikel gewoon helemaal goed; precies wat we in gedachten hadden! Dat was echt een fijne samenwerking. 

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description