Leads als koude acquisitie niet meer werkt? Digital Lead Development is misschien wel de oplossing…

Digital Lead Development is het antwoord op de digitale realiteit, waarbij netwerken én het delen van kennis uiteindelijk leiden tot mooie leads. Laat ik dat eens uitleggen. Voorheen hield sales zich bezig met het afbellen van prospectlijsten. Mensen overtuigen met mooie verhalen met als doel een afspraak te maken. In de huidige digitale realiteit werkt dit niet meer.

Echter, de behoefte om mensen te leren kennen en te netwerken is universeel en blijft bestaan. En een goede adviseur die zijn potentiële klant helpt bij het nemen van het juiste besluit is nog steeds gewenst. Marketing neemt – door het delen van inspirerende content – een deel van de rol van sales over. Sales komt hierdoor pas later in het besluitvormingsproces van een potentiële klant in beeld…  Hoe dit nieuwe proces er dan concreet uitziet? Ik heb een aantal tips voor je geformuleerd. 

Marketing en sales zouden als twee handen op één buik moeten zijn, in de praktijk is dit alleen niet altijd het geval. Mijn advies? Richt je acquisitieproces opnieuw in. Wat dan de concrete stappen zijn? 

  • Denk goed na over je propositie, doelgroepen en DMU. Vind elkaar op digitale kanalen. Meng jezelf in inhoudelijke discussies op het platform waar jouw prospect zich bevindt. 
  • Zorg voor connecties met je doelgroep. Denk na over een gezamenlijke, logische aanleiding.
  • Deel jouw kennis, inspireer en enthousiasmeer je nieuwe connectie. Een digitale pitch afvuren op iemand die je pas net kent? Slecht idee! Alleen als je echt iets interessants te melden hebt, kom je in gesprek. 
  • Plan een videocall voor een eerste kennismaking. Dat maakt het voor een prospect ook wat laagdrempeliger.

Met Digital Lead Development geven wij gestructureerd en inhoudelijk aandacht aan jullie prospects en realiseren we: contacten, downloads, engagement en afspraken. Wat ik als laatste wil meegeven: een interessant eerste gesprek is natuurlijk mooi, maar houd daarna je prospect warm en kom je beloftes na!

John Wouters, Commercieel Directeur bij Smurfit Kappa, zegt het volgende over Digital Lead Development:

“Digital Lead Development is de nieuwe manier van werken als het gaat om zo effectief en doelgericht mogelijk new business ontginnen; de reacties op simpele zakelijke berichten via LinkedIn zijn verrassend en verfrissend en zijn boven verwachting goed en hoopvol!”

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description