Dé truc voor meer verkoop

Wat zou het handig zijn: een foefje om meer te verkopen. Maar dé truc voor meer verkoop … bestaat helaas niet.

Veel mensen denken dat succesvolle verkopers geboren worden met vermogens die anderen niet bezitten. Maar dat is helemaal niet zo. Hoe succesvol je bent in sales, hangt af van de tijd en moeite die je steekt in het beheren van je pipeline. Jouw sales-pipeline bestaat uit je contacten met potentiële klanten: van de ontmoeting tijdens een congres, tot de mailtjes die je stuurt en de gesprekken die je met ze voert. Van het eerste contactmoment tot de deal uiteindelijk beklonken wordt.

Wil je meer verkoop realiseren?

Zorg dan voor een actieve en effectieve sales-pipeline. Focus op de gesprekken met de grootste kans op het sluiten van een deal. Alleen zo realiseer je een winstgevend salespipeline-management. Volharding is een waardevolle kwaliteit, maar met gerichte inspanning maak je het verschil. Dat is waarmee je geld verdient!

Je sales-pipeline is geen solide pijp. Hij heeft verschillende gaten. Niet iedereen met wie je in gesprek komt, wordt uiteindelijk klant. Belangrijk is dat je de closing-ratio begrijpt.

Met welk percentage van je eerste contacten maak je uiteindelijk een deal?
Of hoeveel van iedere tien contacten neemt iets van je af?

Stel, je hebt een lijst met vijfentwintig prospects, van wie je verwacht dat ze klant worden. Zes van hen vertellen je dat ze geen interesse hebben, zes anderen hebben geen tijd en tien prospects komen met verschillende excuses aan waarom ze niets bij je afnemen. Ze vinden je bijvoorbeeld te duur of zijn al klant bij de concurrent. Uiteindelijk nemen drie mensen iets bij je af. Je closing-ratio is dan 12%. Hoe groter het aantal prospects waarop je de berekening loslaat, hoe nauwkeuriger je closing-ratio.

Het identificeren van deze verhouding en daar vervolgens actie op ondernemen, is de sleutel tot meer salessucces. De closing-ratio maakt duidelijk met hoeveel prospects je moet praten om je doel te bereiken.

Zo werkt pipeline-management!

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description