Het klassieke verkoopmodel is uitgewerkt…

Er is simpelweg een nieuwe digitale realiteit. Het is belangrijk om daar je ogen niet voor te sluiten. Onze sales en marketing ervaringsdeskundige Edwin de Haas heeft 50 tips geformuleerd om je te inspireren én te zorgen dat je straks niet met 2-0 achter staat wanneer je niet meebeweegt… Want ook op marketing- en salesafdelingen heeft de nieuwe realiteit enorme invloed. Hoe nu verder?

Verandering is noodzakelijk. Marketing en salesexpert Edwin de Haas heeft 50 tips voor jou op een rijtje gezet…

Bij CanvassCompany werken wij voor ambitieuze kennisintensieve bedrijven. Vaak zijn dat bedrijven die al langer bestaan en al lang succesvol zijn. Succes is vaak op de klassieke saleswijze behaald. In de loop van de jaren zijn deze bedrijven niet veel veranderd, terwijl de wereld om hen heen juist ontzettend is veranderd. Een aantal bedrijven is inmiddels aan het veranderen geslagen maar het grootste deel werkt nog steeds op de oude vertrouwde manier.

“De impact van het digitale tijdperk op het salesproces van kennisintensieve organisaties is groot,” vertelt De Haas. “Tegelijkertijd gelden veel klassieke uitgangspunten nog steeds. De manier hoe je ze invult, is – mede door die digitalisering – totaal aan het veranderen. Waar marketing en sales lange tijd twee aparte afdelingen waren, dienen ze tegenwoordig nauw samen te werken of zelfs te integreren. Marketing heeft een deel van de rol van sales overgenomen. De verkoper komt tegenwoordig pas later in het besluitvormingsproces van de klant of prospect in beeld.” Edwin heeft – om al die ondernemers te inspireren – maar liefst 50 (video)tips geformuleerd.

Sluit jij je ogen voor de nieuwe realiteit?

Zeven jaar geleden schreef Edwin al de bestseller Sales beter de Baas. Op een prikkelende manier stelde hij voor directeuren, ondernemers en verkopers herkenbare problemen aan de orde en gaf direct toepasbare adviezen en oplossingen. “Mijn boodschap van toen was: We gaan het anders doen, we pakken het proactiever aan en we laten succes niet langer aan het toeval over. Dat inzicht is nog precies hetzelfde gebleven. De manier waarop je dit goed aanpakt, heb ik door de jaren heen wel steeds bijgesteld. Tijd dus om je bij te praten, en dat in de vorm van 50 tips!”

Direct toepasbare tips

Naast die bewustwording wil Edwin ook inspireren bij de aanpak. “Hopelijk kunnen deze 50 tips een bijdrage leveren om B2B-organisaties succesvol te laten blijven. Voor mij persoonlijk is deze journey al geslaagd als we ook maar een klein beetje hebben kunnen bijdragen aan het verhogen van het bewustzijn dat verandering echt noodzakelijk is. Niemand ontkomt eraan en eigenlijk had je gisteren al moeten beginnen.”

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description