Veel bezoekers op je website is leuk. Maar wat je echt wilt, is dat ze in actie komen en uiteindelijk klant bij je worden. Om succesvol leads te genereren, heb je waardevolle, relevante content nodig. Enthousiast geworden mensen kun je daarna nurturen: door ze te boeien en te binden, nemen ze uiteindelijk iets bij je af. Of nog beter: ze bevelen je bedrijf ook bij anderen aan.

Met marketing automation stroomlijn je dit hele proces en wordt het automatisch uitgevoerd. De software die wij hiervoor gebruiken is Act-On. Hiermee breng je makkelijk je doelgroep in kaart en warm je leads stap voor stap op om uiteindelijk te converteren. Als je écht in de huid van je klanten wilt kruipen, is deze software een openbaring.

CanvassCompany is partner van Act-On. Dit betekent dat jouw organisatie geen grote investering hoeft te doen, die hebben wij voor je gedaan.

Zo laten wij jouw marketing automation slagen:

  • We plaatsen een trackingcode op je website, om het gedrag van bezoekers te meten (waar klikken ze, waar stappen ze uit, enzovoort).
  • We ontwikkelen landingspagina’s waarop we whitepapers plaatsen met een slimme call-to-action. Voor de waardevolle informatie die bezoekers ontvangen, zijn ze graag bereid hun e-mailadres te delen.

    Heb je nog geen goede content? Besteed het schrijven van whitepapers dan aan ons uit. Of nog verstandiger: bepaal eerst een goede contentstrategie.

  • Na het leggen van deze fundering koppelen we marketing automation aan Salesforce (of het CRM-systeem dat je nu gebruikt).
  • Tot slot bedenken we een pakkende marketing-URL. Wat ziet de bezoeker van je website in de adresbalk? Wat wordt de onderwerpregel van een geautomatiseerde e-mail?

Marketing automation is een krachtig middel om meer leads te genereren. En die ook om te zetten in klinkende munt.