Zo haal je 50% meer nieuwe klanten binnen!

Lex is een ondernemer in de ICT. Zijn bedrijf heeft een beperkte doelgroep. Hij kan het zich dan ook niet veroorloven om alleen energie te steken in korte-termijn-opportunity’s en de rest te laten lopen.

Hij kent de drie scenario’s van de gesprekken die zijn accountmanagers voeren:

1) ze kunnen met de opportunity meteen aan de slag
2) de prospect heeft geen interesse, nu niet en in de toekomst niet;
3) mogelijk is er later een opportunity.

Dit laatste speelt – bij het bedrijf van Lex – bij maar liefst 62% van de eerste gesprekken. Omdat de accountmanager al geïnvesteerd heeft in de afspraak, is het zonde om hier niets meer mee te doen. Het gaat om een behoorlijke waarde in de salesfunnel.

Dus wat doet Lex?

Hij stuurt al die prospects die op lange of middellange termijn interessant kunnen zijn, door naar CanvassCompany. Wij vertroetelen die mensen vervolgens. Nurturing noemen we dat. Staat het ICT-bedrijf op een beurs of organiseert het een lunch, dan sturen we een uitnodiging. Verschijnt er een interessante whitepaper over de uitdaging die speelt bij deze prospect, dan sturen we die toe. Op deze manier creëren we drie tot vier contactmomenten per jaar. Zo blijft het bedrijf van Lex top of mind bij de beslisser.

EN DAT BETAALT ZICH UIT!

In prospects die het waarderen dat ze goed geïnformeerd worden. Maar ook in klinkende munt. Gemiddeld levert nurturing op de lange termijn 30 tot 50% meer klanten op. Zelfs jaren na een eerste gesprek haalt Lex zo nog opdrachten binnen.

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description