Persona’s creëren

Wil je succesvol zijn met marketing? Dan moet je helder hebben wie jij met je boodschap wilt aanspreken. Hiervoor zijn persona’s nodig, ook wel social persona’s of buyer persona’s genoemd. Zo’n persona is een verpersoonlijking van een bestaande of potentiële klantgroep. Het is een fictief karakter dat staat voor een ‘echte’ klant. Een persona wordt levendig omschreven met een naam en persoonlijke achtergrond. Daarnaast wordt deze geladen met informatie over zijn houding, opinie, gedrag, wensen en behoeften rond bepaalde producten of diensten die je aan de man wilt brengen. Een persona spreekt tot de verbeelding, leidt tot herkenning, helpt je bij marketingbeslissingen en vormt de basis voor gepersonaliseerde contentmarketing.

Wil jij je marketingproces goed opstarten? Laat ons marketingteam dan de persona’s voor jouw organisatie bedenken. Voor een goed beeld van de klant zijn minimaal twee persona’s nodig. Die creëren wij na een bezoek aan jouw klanten, waarbij we gedegen interviews afnemen. Zo achterhalen wij wie jouw klant daadwerkelijk is als persoon.

Martijn Matahelumual - CanvassCompany

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Martijn Matahelumual

Content Creator

Download gratis

 

Je staat op het punt een stap te zetten naar de nieuwe realiteit door middel van ons e-book "50 inspirerende inzichten voor een toekomstbestendig marketing- en salesproces!".

Ik wens je veel leesplezier!

Edwin de Haas
Directeur CanvassCompany

You have Successfully Subscribed!

Coming_Soon

Ontvang alle nieuwe tips!

Hier komt tekst

You have Successfully Subscribed!