Onze historie

Het verhaal

CanvassCompany wordt in 2005 opgericht door Edwin de Haas en compagnon.
Beiden hebben al successen geboekt in managementfuncties op het gebied van Sales, ICT en Finance.
Doel is het beste salesbedrijf voor de BtB-markt te worden.
Vanaf het begin is de visie van CanvassCompany: proactief de markt benaderen,
van buiten naar binnen denken, je doelgroep helder krijgen en… get out of the building!
De leads van CanvassCompany moeten het verschil maken voor een business.
Nadat Edwins compagnon heeft geholpen met het leggen van de basis, gaat zij al snel haar eigen weg.
Sindsdien is Edwin directeur-aandeelhouder van CanvassCompany.

De evolutie

CanvassCompany 1.0 Acquisitie (2005-2010)

Aanvankelijk is de telefoon de belangrijkste tool van ons team. Op basis van koude acquisitie maken we talloze afspraken. Klanten geven wel aan dat het soms een uitdaging is goede business uit deze afspraken te halen.
Dit biedt een kans voor…

CanvassCompany 2.0 Sales (2010-2017)

Om onze klanten uit te rusten met een stevige propositie en afspraken om te zetten in business, beginnen we rond 2010 trainingen en workshops te geven. Ons nieuwe motto is: pas wanneer er een opdracht uit een afspraak voortkomt, vinden we de samenwerking écht geslaagd. Dat resulteert in langdurige samenwerkingen. In deze periode maakt CanvassCompany een enorme groei door en schrijft Edwin zijn bestseller Sales beter de baas. Hij neemt ook een jaar sabbatical op, wat leidt tot nieuwe inzichten. Die monden uit in…

CanvassCompany 3.0 Marketing en Sales (2017-heden)

Onder invloed van de veranderende wereld om ons heen ontwikkelt CanvassCompany zich vanaf 2017 tot een geïntegreerde marketing- en sales-organisatie. We spelen in op de digitale transformatie binnen het aankoopproces door nu ook inbound– en contentmarketing aan te bieden. Op die manier kunnen we onze klanten nóg beter helpen nieuwe business te genereren.