Offertes maken? Niet doen!

Wat doen jouw verkopers als iemand ze vraagt: “Wil je een offerte maken?”

Springen ze enthousiast op en gaan ze aan het rekenen? Krab dan eens achter je oren. Want het is niet die offerte waar je de deal mee binnenhaalt. Waar het om gaat, is dat er een vervolgafspraak komt.

Maak geen offertes, maar vervolgafspraken. Het is een simpel advies en zou de rode draad moeten zijn voor iedere verkoper.

Waarom? Omdat een koopbesluit bijna nooit door één persoon wordt genomen. Ken je de andere beslissers niet en heb je geen idee van hun koopargumenten, dan is de kans op een opdracht klein. Maak je in deze fase een offerte, dan bied je de klant misschien wel wat hij vraagt, maar niet wat hij echt nodig heeft. Een succesvolle verkoper maakt vanaf het eerste moment verschil in een gesprek. Hoe? Door het besluitvormingsproces te beïnvloeden. Door het commitment van de klant te vergroten. Door hem klaar te maken voor een volgende stap in het salesproces. Niet een offerte, maar een vervolgafspraak maakt de kans op een opdracht groter. Moeilijk? Dat kan. Maar hoe lastiger die volgende stap lijkt, hoe harder je hem waarschijnlijk nodig hebt om te scoren.

Moet je dan helemaal geen offertes meer maken?

Ja, natuurlijk wel. Maar pas in het allerlaatste stadium, als de deal eigenlijk al binnen is. Als al die stappen jou en de klant hebben duidelijk gemaakt dat dít de allerbeste oplossing is. Een opdracht moet een logisch gevolg zijn van gezette stappen!

Met deze eyeopener hopen we je aan het denken te zetten. Over wat je vandaag kunt doen om morgen succesvoller te zijn dan gisteren. Blijf onze salestips volgen en … kom in beweging!

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description