Meer verkopen? Maak de klant nieuwsgierig

Je hebt een mooi bedrijf en een goed product. Je bent overtuigd van de waarde die jij bedrijven biedt. Toch is het soms lastig om ze te interesseren voor je aanbod. Een veelvoorkomend probleem: ze herkennen zich niet in wat jij zegt. Gelukkig is er een oplossing: maak de prospect nieuwsgierig.

“Wij zijn bedrijf X. We leveren dienst A, dienst B en dienst C. We garanderen een geweldige kwaliteit en een fantastische service.” Teksten als deze kom je nog vaak tegen. Op websites, in brochures en zelfs in acquisitiegesprekken. Het probleem is: de prospect is niet geïnteresseerd in wat jij doet. Het gaat hem om wat samenwerken met jou hem oplevert. Vertel je verhaal dan ook vanuit zijn perspectief en alles verandert. Weet je de prospect te triggeren en nieuwsgierig te maken, dan word je niet afgewimpeld aan de telefoon, maar uitgenodigd voor een gesprek. En dat is precies wat je wilt.

Binnenkomen bij bedrijven is dus de kunst van het nieuwsgierig maken. Dat doe je met een goede propositie, afgestemd op een duidelijk marktsegment. Zo’n helder, gestructureerd verhaal waarin je toekomstige klant de hoofdrol speelt, geeft je munitie voor een goed inhoudelijk gesprek. Ga je telefonisch afspraken maken? Bedenk dan van buiten naar binnen geformuleerde openingszinnen. Zinnen waarin de prospect zichzelf herkent en die duidelijk maken welke voordelen een samenwerking met jou heeft. Het resultaat? Zelf was je al overtuigd van je waarde, maar nu is de klant dat ook!

Met deze eyeopener hopen we je aan het denken te zetten. Over wat je vandaag kunt doen om morgen succesvoller te zijn dan gisteren. Blijf onze salestips volgen en … kom in beweging!

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description