Er is een digitale transformatie gaande.
Noem het gerust een revolutie, die ook grote impact heeft op ons werkgebied: de sales. Waren marketing en sales vroeger twee verschillende disciplines, nu is het (steeds vaker) één integraal proces. CRM en marketing automation worden leading in het salesproces.
Voor bedrijven wordt het steeds belangrijker om (potentiële) klanten te interesseren voor hun gedachtegoed en visie. En in het verlengde daarvan voor hun diensten en producten. Door content te delen met je doelgroep creëer je een gevoel rond je product of dienst. Mensen fan maken van je bedrijf is in deze digitale tijd een doel op zich. Voordat je de salescyclus in gang zet, heeft de marketingcyclus zijn werk al gedaan. Het idee is dat je een community bouwt die je kunt engagen, een modern woord voor verbinden. Wordt die community van bedrijven die zich verbonden voelen met jouw gedachtegoed, kennis en oplossingen steeds groter, dan levert dat vroeg of laat klanten op. Dat kan niet anders!
Nu kan het communiceren met (potentiële) klanten een tijdrovende bezigheid zijn. Maar gelukkig is er een oplossing: marketing automation. Door een slim en doordacht proces in gang te zetten en te houden, verloopt die communicatie effectief en efficiënt. Het kost je dus minder tijd én de resultaten zijn beter! Voor producten betekent die automatisering dat de klant ze makkelijker kan bestellen. Bij diensten is nog wat tekst en uitleg nodig, of advies. Dat vraagt om human interaction, want ook – of juist – in een geautomatiseerde wereld is menselijk contact van groot belang. Op dat moment komen de adviseurs in beeld. Vroeger noemden we ze verkopers … die met hagel schoten. Dankzij marketing automation schieten ze nu op scherp. Op klanten met oprechte interesse, die klaar zijn voor een goed advies.
Wil je met ons het gesprek aan? Kijk eens wat we zoal doen als CanvassCompany of bekijk onze referenties.