Haal meer sales uit je (content)marketing

Er klopte een ondernemer bij ons aan. Dankzij contentmarketing trok zijn website aardig wat bezoekers. Ook had hij behoorlijk geïnvesteerd in SEO en SEA, maar dit alles leverde weinig op. Er was wel duidelijk meer traffic naar de site, maar dat resulteerde niet in extra klanten en extra omzet. Dat moest anders! En dus riep deze ondernemer de hulp in van CanvassCompany.

We namen de content en de werkwijze onder de loep. Wat bleek? Het bedrijf bood maar liefst veertien verschillende whitepapers aan. Er waren webinars, maar veel mensen die zich opgaven kwamen niet opdagen, ook niet na een vriendelijke reminder per mail. En er waren wel leads, maar die werden niet snel genoeg opgevolgd. Kortom: er kwam veel te weinig sales uit de marketinginspanningen.

We klommen in de telefoon. Wij, van CanvassCompany, als verlengstuk van de salesorganisatie van deze klant. We analyseerden de data en traceerden de websitebezoekers. De student die de site voor zijn scriptie bezocht, filterden we er natuurlijk uit. Zo hielden we zeker 30% gekwalificeerde bezoekers over: allemaal interessante, potentiële klanten voor het bedrijf. Wat volgde was telefonische acquisitie met een gerichte boodschap.

Voor deze ondernemer bellen we zo op wekelijkse basis. Het zijn bijzonder leuke gesprekken. Omdat de software inzicht geeft in de interesses van de prospect, kan die precies op het juiste moment benaderd worden, met precies het juiste aanbod. Door ons en vervolgens in persoon door de accountmanagers van onze klant.

Ben je benieuwd hoe het nu met deze ondernemer gaat?

Hij investeert nog steeds in SEO en SEA. Maar nu levert het hem veel meer op!

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description