Geef de klant niet wat hij vraagt

Als jij en je concurrent hetzelfde bieden, wie krijgt dan de opdracht?

Jij of de concurrent? Het verrassende antwoord: degene die de klant NIET geeft wat hij vraagt.

De vraag die een klant stelt, is zelden de vraag die hij had moeten stellen. Een succesvolle verkoper legt dan ook niet meteen een oplossing op tafel. Wel stelt hij cruciale vragen om de klant aan het denken te zetten. Het beste antwoord op een vraag is een tegenvraag.

Het doel?

Antwoorden krijgen die de klant eerder nog niet bedacht had. Hem aan het denken zetten. En hem met andere ogen naar zijn situatie laten kijken. Kortom: als verkoper doe je moeite om helder te krijgen wat de werkelijke behoefte is van de klant. Je hebt de rol van adviseur, want jij weet alles van wat je verkoopt. Zorg dus dat de klant krijgt wat hij wil, niet wat hij vraagt. Achterhaal welke vraag hij had moeten stellen. En zoek van daaruit naar oplossingen. Ontdek zijn ware behoefte. Pas dan voeg je echte waarde toe.

Met deze eyeopener hopen we je aan het denken te zetten. Over wat je vandaag kunt doen om morgen succesvoller te zijn dan gisteren. Blijf onze salestips volgen en … kom in beweging!

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description