Content Strategie Werksessie

Hoe begin je als organisatie met contentmarketing?

Klanten werven en binden, simpelweg door je kennis te delen. Dat is de kracht van contentmarketing. Want zoals marketingspecialist Edwin Vlems het uitdrukt: “Niemand zit op je reclame te wachten, maar naar je kennis wordt elke dag gezocht.”

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is de nieuwe manier van marketing. Daarbij gaat het niet om eenzijdig zenden, maar om het delen van informatie waaraan je potentiële klant behoefte heeft. Dat gebeurt in de vorm van blogs, podcasts, video’s, infographics en whitepapers.

Waarover gaat deze workshop?

In deze workshop stippel je samen met je collega’s een heldere contentmarketing-strategie uit. Je krijgt inzicht in de instrumenten en kanalen voor contentmarketing en hoe je die succesvol inzet. Wat het verder oplevert? Concrete ideeën, een lijst met actiepunten en volop inspiratie om er een succes van te maken.

Na het volgen van deze workshop ken je het antwoord op de volgende vragen:

  • Wat is contentmarketing en wat is het verschil met traditionele marketing?
  • Waarom werkt contentmarketing/storytelling zo goed?
  • Hoe zet je een contentmarketingplan op?
  • Hoe bepaal je de juiste tone-of-voice?
  • Welke kanalen en instrumenten zet je in?
  • Hoe maak je de contentconsument tot klant?

Voor wie is deze workshop bedoeld?


Organisaties die hun eerste stappen willen zetten in contentmarketing, halen de meeste waarde uit deze workshop. De inhoud is niet alleen belangrijk voor je sales- en marketingmensen, maar voor iedereen binnen je organisatie!

Praktische informatie

Afhankelijk van de wensen duurt deze workshop één dagdeel of een gehele dag. De sessie vindt plaats op ons kantoor in Hilversum, zodat jouw collega’s zich helemaal op het gebodene kunnen richten. Het maximaal aantal deelnemers is 5 personen. Als je ons de hele dag boekt, zorgen wij voor lunch!

Leslie Ong - CanvassCompany

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Leslie Ong

Operationeel directeur