In de kern is contentmarketing heel eenvoudig

Hele boeken zijn volgeschreven over contentmarketing, veelal aan de hand van complexe theoretische modellen. Wat daardoor een beetje ondersneeuwt, is dat contentmarketing in de kern heel eenvoudig is. In dit artikel beschrijven we hoe contentmarketing werkt, zonder fratsen en geneuzel.

Succes hebben met marketing? Volg de leads goed op

Het genereren van leads lijkt de heilige graal van moderne sales- en marketingactiviteiten. Maar als je de contactgegevens van potentiële klanten hebt verzameld, is dat nog maar het begin. Zonder goede opvolging is een lead als een zaadje in dorre grond…

Het geheim van effectieve contentmarketing

Contentmarketing is overal. De blogpost die je nu leest, is ook een vorm van contentmarketing. En een zeer effectieve – anders was je nu niet op deze pagina. Maar wat is het geheim achter contentmarketing? Aan de hand van een aantal inspirerende cases laten we zien wat écht werkt.

Marketeers moeten afscheid nemen van buikgevoel

Ons feilbare denken van psycholoog Daniel Kahneman is een moderne klassieker. Het boek is niet alleen fascinerende leesstof over de menselijke aard, het is ook verplichte lectuur voor marketeers.

De grootste misvatting over de Telecommunicatiewet

“Cold calling is dood.” Wie dit in Google invoert, krijgt maar liefst 476.000 resultaten voorgeschoteld. Maar om Mark Twain te parafraseren: de berichten over de dood van telemarketing zijn schromelijk overdreven.

BtB Lead nurturing: zo warm je een lead op

Lead nurturing vormt de kern van marketing automation. Deze methode helpt je bij het bewerkstelligen van een zo hoog mogelijke conversie van lead naar klant. In dit artikel lees je alles wat je moet weten over BtB lead nurturing en lead scoring.

Marketing automation matcht influencer & merk

Maar liefst 73% van de BtB-markt doet nog helemaal niet aan marketing automation. Dat is een verontrustend hoog percentage! Want zonder digitale marketing is je organisatie niet toekomst-proof. De fascinerende casestudy van Find Your Influence laat zien hoe het wel moet. Of: hoe Act-On influencers en merken bij elkaar brengt.

Alles wat je moet weten over smarketing

Marketing en sales groeien steeds dichter naar elkaar toe. Digitale ontwikkelingen maken dit noodzakelijk. Dat is de visie van ons bedrijf, die we in diverse blogs en whitepapers hebben uiteengezet. Onze collega’s van HubSpot bedachten een eigen naam voor deze integratie van sales en marketing: smarketing.

Generatie Z komt eraan: wat betekent dat voor jou?

Generatie Z is in opmars. Wat maakt deze groep uniek? Hoe gaan ze het bedrijfsleven transformeren? En wat betekent dit voor jouw sales- en marketingorganisatie?

Het schaap met de 9 poten

Organisaties realiseren zich dat ze steeds meer aan marketing moeten doen, maar weten zelf niet waar te beginnen. In de zoektocht naar de perfecte marketeer hebben ze een steeds groter eisenpakket. Dat leidt tot onrealistische functieomschrijvingen waaraan...

Het schaap met de 9 poten

Organisaties realiseren zich dat ze steeds meer aan marketing moeten doen, maar weten zelf niet waar te beginnen. In de zoektocht naar de perfecte marketeer hebben ze een steeds groter eisenpakket. Dat leidt tot onrealistische functieomschrijvingen waaraan...

Lees meer

5 vragen voor op jullie eerste ‘date’.

Het is zover! Het marketing team heeft na een tijd van links en rechts swipen op het net, een match met een prachtige lead voor jou. Jij hoopt natuurlijk dat deze lead de prins op het witte paard is en wilt absoluut geen blauwtje lopen. Jij bent helemaal klaar om het...

Lees meer

De digitale winkelstraat

De manier waarop klanten bij je terechtkomen, is drastisch aan het veranderen. In de digitale winkelstraat moet je winkel allereerst gevonden worden en is het noodzakelijk dat je etalage (je website) er….

Lees meer

Acquisitie: van koud naar warm

Steeds meer bedrijven die ‘cold calling’ (koude acquisitie) toepassen, krijgen het moeilijker. Dankzij de digitale ontwikkelingen vinden veel prospects de nodige informatie steeds vaker online. Een snelle…

Lees meer

MaaS – Marketing as a Service

Groei ambitie? Marketing as a Service!Het is voor MKB bedrijven best een uitdaging om de snelle veranderingen in de marketingwereld bij te houden. We staan aan de vooravond van de vierde industriële revolutie. Van digitalisering bewegen we richting...

Lees meer

Dé truc voor meer verkoop

Wat zou het handig zijn: een foefje om meer te verkopen. Maar dé truc voor meer verkoop … bestaat helaas niet. Veel mensen denken dat succesvolle verkopers geboren worden met vermogens die anderen niet bezitten. Maar dat is helemaal niet zo. Hoe succesvol je bent in...

Lees meer

Hoe goed ken jij je klanten?

Wordt er in jouw bedrijf veel gepraat over businessdoelen? Over strategieën om het bedrijf naar succes te leiden? Top, ga daar vooral mee door! Maar bedenk wel: naast praten over morgen, is het belangrijk om vandaag al wat te doen. Welke acties zinvol zijn, bepaal je...

Lees meer

Weg met de blabla in de boardroom!

Als manager heb je veel invloed op wat er in je bedrijf gebeurt. En dus op de resultaten. Natuurlijk doe jij je werk goed en vol bezieling, maar zeg eens eerlijk: denk je niet dat het nog veel beter kan? Hoeveel blabla is er eigenlijk bij jullie in de boardroom? Kom...

Lees meer

Marketing en sales, een gedwongen huwelijk

Er is een digitale transformatie gaande. Noem het gerust een revolutie, die ook grote impact heeft op ons werkgebied: de sales. Waren marketing en sales vroeger twee verschillende disciplines, nu is het (steeds vaker) één integraal proces. CRM en marketing automation...

Lees meer