Generatie Z komt eraan: wat betekent dat voor jou?

Generatie Z is in opmars. Wat maakt deze groep uniek? Hoe gaan ze het bedrijfsleven transformeren? En wat betekent dit voor jouw sales- en marketingorganisatie? Generatie Z, iGeneration, post-millennials, Founders, Plurals. Het zijn allemaal namen voor...

6 tips: zo integreer je marketing en sales!

Vroeger had je aan de ene kant de creatieve marketeers en aan de andere kant de vlotte verkopers. Dit waren twee verschillende disciplines die elkaar de tent uitvochten. Sales begreep vaak niet waarom marketing zo belangrijk was en marketing had geen beeld...

13 tips: Marketing en Sales als integraal proces

Marketing en sales. Het zijn twee onmisbare disciplines voor een succesvol bedrijf. Alle digitale mogelijkheden die (potentiële) klanten tot hun beschikking hebben, veranderen het koopgedrag ingrijpend. Om in deze nieuwe wereld te overleven zullen organisaties zich...

Het schaap met de 9 poten

Organisaties realiseren zich dat ze steeds meer aan marketing moeten doen, maar weten zelf niet waar te beginnen. In de zoektocht naar de perfecte marketeer hebben ze een steeds groter eisenpakket. Dat leidt tot onrealistische functieomschrijvingen waaraan...

Visuals integreren in content marketing: 5 redenen

Visuals zijn een must in de content marketing arena. Laten we eens kijken waarom visuele content zo essentieel is bij het ontwikkelen van je b2b content strategie en hoe je in kan spelen op deze trend. 1. Visuele content helpt mensen je merk te onthouden...

5 vragen voor op jullie eerste ‘date’.

Het is zover! Het marketing team heeft na een tijd van links en rechts swipen op het net, een match met een prachtige lead voor jou. Jij hoopt natuurlijk dat deze lead de prins op het witte paard is en wilt absoluut geen blauwtje lopen. Jij bent helemaal klaar om het...

De digitale winkelstraat

De manier waarop klanten bij je terechtkomen, is drastisch aan het veranderen. In de digitale winkelstraat moet je winkel allereerst gevonden worden en is het noodzakelijk dat je etalage (je website) er….

10 direct toepasbare marketing- en salestips

Ben jij op zoek naar 10 direct toepasbare marketing- en salestips? Download de whitepaper!

Acquisitie: van koud naar warm

Steeds meer bedrijven die ‘cold calling’ (koude acquisitie) toepassen, krijgen het moeilijker. Dankzij de digitale ontwikkelingen vinden veel prospects de nodige informatie steeds vaker online. Een snelle…

MaaS – Marketing as a Service

Groei ambitie? Marketing as a Service!Het is voor MKB bedrijven best een uitdaging om de snelle veranderingen in de marketingwereld bij te houden. We staan aan de vooravond van de vierde industriële revolutie. Van digitalisering bewegen we richting...

MaaS – Marketing as a Service

Groei ambitie? Marketing as a Service!Het is voor MKB bedrijven best een uitdaging om de snelle veranderingen in de marketingwereld bij te houden. We staan aan de vooravond van de vierde industriële revolutie. Van digitalisering bewegen we richting...

Lees meer

Dé truc voor meer verkoop

Wat zou het handig zijn: een foefje om meer te verkopen. Maar dé truc voor meer verkoop … bestaat helaas niet. Veel mensen denken dat succesvolle verkopers geboren worden met vermogens die anderen niet bezitten. Maar dat is helemaal niet zo. Hoe succesvol je bent in...

Lees meer

Hoe goed ken jij je klanten?

Wordt er in jouw bedrijf veel gepraat over businessdoelen? Over strategieën om het bedrijf naar succes te leiden? Top, ga daar vooral mee door! Maar bedenk wel: naast praten over morgen, is het belangrijk om vandaag al wat te doen. Welke acties zinvol zijn, bepaal je...

Lees meer

Weg met de blabla in de boardroom!

Als manager heb je veel invloed op wat er in je bedrijf gebeurt. En dus op de resultaten. Natuurlijk doe jij je werk goed en vol bezieling, maar zeg eens eerlijk: denk je niet dat het nog veel beter kan? Hoeveel blabla is er eigenlijk bij jullie in de boardroom? Kom...

Lees meer

Marketing en sales, een gedwongen huwelijk

Er is een digitale transformatie gaande. Noem het gerust een revolutie, die ook grote impact heeft op ons werkgebied: de sales. Waren marketing en sales vroeger twee verschillende disciplines, nu is het (steeds vaker) één integraal proces. CRM en marketing automation...

Lees meer

Haal meer sales uit je (content)marketing

Er klopte een ondernemer bij ons aan. Dankzij contentmarketing trok zijn website aardig wat bezoekers. Ook had hij behoorlijk geïnvesteerd in SEO en SEA, maar dit alles leverde weinig op. Er was wel duidelijk meer traffic naar de site, maar dat resulteerde niet in...

Lees meer

Meer omzet met minder mensen. Zo doe je dat!

Het is een ‘probleem’ bij veel bedrijven: een team van gemiddelde verkopers realiseert een gemiddelde omzet. Maar als ondernemer of commercieel directeur heb je hogere ambities. Je wilt nieuwe klanten binnenhalen … en liefst een recordomzet. De vraag is dan: zitten de...

Lees meer

Hoe scoor jij het beste?

.. met friet of met salades? Je bent wat je eet. Het is een veelgehoorde uitspraak, zeker nu gezonde voeding volop in de belangstelling staat. Het maakt nogal wat verschil wat we in onze mond stoppen. Kijk maar naar jezelf: voel jij je beter na een portie patat, of na...

Lees meer

Wil je straks meer succes, dan moet je nu veranderen

De sales is veranderd. Om je te onderscheiden van de concurrent, moet je waarde toevoegen. Oplossingen verkopen. Dat weet je. Dus stel je prachtige plannen op voor de lange termijn. Is dat voldoende? Nee. Wil je straks meer succes, dan moet je nu veranderen. Prachtige...

Lees meer