Marketing en sales tips

Tip 1 | Terug naar de tekentafel

Waar staan we als organisatie? Waar gaat de wereld naartoe? Waar willen wij als organisatie naartoe? En wat zijn de stappen om daar te komen?
Video afspelen over Tip 1 | Terug naar de tekentafel

Wil je een persoonlijk gesprek?

Vul dan je gegevens in

We hebben 50 marketing en sales tips voor je op een rijtje gezet want óók de wereld van marketing en sales verandert. En verander jij niet, dan sta je straks met 2-0 achter!

Tip 1: ga terug naar de tekentafel. Ik spreek jaarlijks heel veel ondernemers en directeuren, vaak van hele succesvolle bedrijven. En als we dan een beetje zo aan het praten zijn dan komen we tot de conclusie dat hun propositie, positionering, de manier waarop er verkoop bedreven wordt en het klantenbestand al heel lang hetzelfde zijn. En als je in een sterk veranderende wereld zit die ook nog eens sterk digitaliseert, dan wordt het volgens mij tijd dat je eens opnieuw kritisch naar jezelf gaat kijken. Dat je jezelf opnieuw gaat uitvinden!

Wat ook vaak het geval is bij dit soort bedrijven als ik drie, vier verschillende mensen van het bedrijf vraag: “Vertel eens, wat doe je nou eigenlijk?”. Dan is de kans groot dat je drie, vier verschillende verhalen te horen krijgt en dat is ook niet handig. Dus op het moment dat je met je hele team jezelf gaat zitten uitvinden en je gaat eens goed nadenken over: Waar staan wij als organisatie? Waar gaat de wereld naartoe? Waar willen wij als organisatie naartoe? En wat zijn de stappen om daar te komen? Dan is de kans ook groot dat daar een heel sterk en eenduidig verhaal uit naar voren komt wat je succes verder in de hand werkt.

Dus mijn tip voor jullie is: Ga jezelf opnieuw uitvinden en ga terug naar de tekentafel!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description