5 kansen die deze crisis jouw bedrijf brengt

Veel ondernemers zijn op zoek naar creatieve oplossingen om er - in deze bizarre tijd – het beste van te maken. Je laat je niet uit het veld slaan door beperkingen, maar stelt je flexibel op om je staande te houden in deze crisis. Deze positieve flow willen we graag volhouden, want het blijft speculeren hoe lang en hoe diep COVID-19 ons gaat raken. Daarom delen we in deze blog 5 kansen die de coronacrisis jouw bedrijf kan brengen.

Veel ondernemers zijn op zoek naar creatieve oplossingen om er – in deze bizarre tijd – het beste van te maken. Je laat je niet uit het veld slaan door beperkingen, maar stelt je flexibel op om je staande te houden in deze crisis. Deze positieve flow willen we graag volhouden, want het blijft speculeren hoe lang en hoe diep COVID-19 ons gaat raken. Daarom delen we in deze blog 5 kansen die de coronacrisis jouw bedrijf kan brengen.

Zoals Winston Churchill al zei: “Never waste a good crisis.” Deze uitspraak leert ons om de realiteit te accepteren en te blijven denken in oplossingen en mogelijkheden, misschien wel buiten je gebaande paden. Wat zeker is: er komt een einde aan deze crisis. In de tussentijd kun je de kansen die er zijn maar beter benutten en jezelf voorbereiden op de periode na de coronacrisis.

Hoe? Misschien kunnen wij je inspireren met deze 5 tips.

  1. Ga aan de slag met jouw expertise en maak nieuwe content – Wees eens eerlijk, zijn jouw websiteteksten nog up-to-date? Omdat potentiële klanten zich nog meer dan ooit online bevinden, zou het zonde zijn als ze jouw site voorbij zouden gaan omdat de teksten en content niet meteen aanspreken. Deel daarom jouw expertise. Juist in deze crisistijd is er behoefte aan goede en eerlijke informatie. Onze tip is om de communicatie meer te richten op informatie, niet op verkoop.
  2. Blijf in contact met je klanten en organiseer bijvoorbeeld een webinar – Het is ontzettend belangrijk om met je klanten in contact te blijven; dat is het natuurlijk altijd, maar zeker nu. En let daarbij vooral op de ‘menselijke kant’. Hoe gaat het nu echt met de klant? En kom bij voorbaat al met ideeën om een extra steentje bij te dragen. Begrip is op sommige momenten belangrijker dan opbrengsten.
  3. Bezuinig niet op marketing! – Het is nu nog speculeren hoe lang en diep deze coronacrisis ons gaat raken. De natuurlijke eerste reactie tijdens een noodsituatie is: bezuinigen! Toch blijkt uit diverse onderzoeken dat het economisch verantwoord is om te blijven investeren in marketing en reclame in tijden van een recessie. Het effect kan zelfs groter zijn dan in ‘normale’ tijden.
  4. Deel je ervaringen met nieuwe contacten – Deze crisis biedt kansen om nieuwe contacten te leggen en ervaringen te delen. Veel ondernemers ondervinden door de situatie waarin we nu verkeren een grote toename van onderling begrip. We zitten immers allemaal in hetzelfde schuitje. En wellicht houd je er zelfs een potentiële klant aan over.
  5. Laat concurrentie even voor wat het is – Belangrijker is nu om de markt als geheel in stand te houden. Stel misschien een van je diensten gratis beschikbaar, of raad ook eens een dienst van iemand anders aan. Help waar het kan, en wees daarbij creatief. Weet ook, een merk bouw je niet alleen in hoogtijdagen…

Wij hopen dat we jou met deze tips op een positieve manier hebben geïnspireerd. Ga de uitdaging aan én onthoud: je bent niet alleen! Benut alle online mogelijkheden vooral, spar met elkaar. Als je nu blijft investeren in je contacten, maar ook in marketing, dan wordt de kans op een vliegende start na de crisis steeds een stukje groter.
Wij hebben pas een whitepaper gepubliceerd waarin we marketing- en salessituaties uit het verleden tegenover het heden zetten. Het blijkt nu wel: als je doet wat je deed, krijg je niet meer wat je kreeg.

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description