035 7999 010 info@canvasscompany.nl

unnamed-copy

 

 

 

 

 

Als manager heb je veel invloed op wat er in je bedrijf gebeurt. En dus op de resultaten. Natuurlijk doe jij je werk goed en vol bezieling, maar zeg eens eerlijk: denk je niet dat het nog veel beter kan? Hoeveel blabla is er eigenlijk bij jullie in de boardroom? Kom vandaag nog in actie voor meer sales en grip op groei.

Maandagochtend tien uur. Directiemeeting. Gezellig keuvelend over het weekend is iedereen aangeschoven. “Een hele goede morgen”, klinkt het optimistisch uit de mond van voorzitter Frank. Na een eerste rondje koffie en de actiepunten van de week ervoor, doet Vivian verslag van het congres in New York dat ze bezocht. Maar pas bij het volgende agendapunt wordt iedereen echt wakker: sales. Want omzet en groei, daar doe je het toch voor?

“Is er kans dat we die ambitieuze doelen die we stelden nog gaan halen?” begint Paul. In het kwartier dat volgt komen allerhande bedenkingen voorbij. “Die Johan die we vorig jaar aannamen is toch niet zo geschikt om new business binnen te halen.” – “En hoe zit het eigenlijk met de rest van de medewerkers? Waarom hebben we niet meer mensen in dienst die het leuk vinden om in de telefoon te klimmen?” – “De samenwerking tussen marketing en sales loopt trouwens ook niet echt soepel.” – “Zou het helpen als we onze stijl van leidinggeven veranderen?” – “O, en Karel, doe mij nog een kop koffie!”

Dagelijks hebben wij, van CanvassCompany, te maken met bedrijven waarbij de commerciële ambities niet in lijn liggen met de uitvoering binnen het salesteam. Het ontbreekt ze aan een succesvolle aanpak of aan de borging ervan in de dagelijkse aansturing en processen. De genoemde issues zijn terecht onderdeel van het gesprek tijdens directiemeetings. Maar laat het geen blabla worden. Belangrijk is dat je het gestructureerd aanpakt en het dagelijkse salesproces met al zijn uitdagingen in kaart brengt.

CanvassCompany heeft hiervoor een Salesfoto ontwikkeld, die antwoord geeft op de vraagstukken van de hedendaagse manager. Met behulp van schriftelijke interviews op verschillende niveaus binnen de organisatie maakt deze duidelijk hoe het salesteam acteert en welke ondersteuning het krijgt op management- en directieniveau. Het resultaat is een gedegen plan van aanpak. Een plan om Sales opnieuw in te richten, met daarin de juiste handvatten om de commerciële doelstellingen te halen. En zelfs nog meer groei te realiseren.

Wil je hulp bij het uitvoeren van dat plan? De consultants van CanvassCompany kunnen je bij alle activiteiten binnen het salesproces begeleiden. Het (opnieuw) inrichten van de salesactiviteiten, processen en administratieve handelingen biedt een plezierige voorspelbaarheid op het gebied van de doelstellingen. Tegelijk creëert het de wendbaarheid om bij te sturen wanneer dat nodig blijkt. Zo heb je als directie een waardevolle tool in handen om grip uit te oefenen op de salesorganisatie.

Om te voorkomen dat iedereen na een tijdje terugvalt in het oude gedrag, wordt de Salesfoto grafisch ondersteund. Veranderingen en doelstellingen zijn dus prominent aanwezig op de werkvloer. Zo helpt CanvassCompany iedere dag mee aan het behalen van mooie salesresultaten.

“The goal is not to be perfect by the end, the goal is to be better today.”

Deel deze paginaShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn