035 7999 010 info@canvasscompany.nl

Canvass-Company-wat-is-de-zwakste-schakel-in-jouw-salesproces
Je bent ambitieus en wilt groeien. Daar is een goed ingericht salesproces voor nodig. Met een duidelijke stip aan de horizon en met concrete, effectieve acties. Om je doelen te bereiken, moet je zes stappen doorlopen. Onderzoek wat jouw zwakste schakel is. Pak hem aan en creëer meer succes!

Stap 1: Weet waar je staat

Waar sta je nu? Ga terug naar de tekentafel en bekijk je organisatie door de ogen van de klant. Hoe beter je weet wie je bent, hoe beter je weet wat je te bieden hebt.

Stap 2: Weet waar je naartoe wilt

Zet een stip aan de horizon. Waar sta je over drie jaar? Wat is ervoor nodig om daar te komen? Vertaal je doelen naar concreet beleid.

Stap 3: Weet welk probleem je oplost

Denk niet: wat kan ik verkopen? Maar: hoe help ik de klant? Formuleer een verhaal ‘van buiten naar binnen’, een propositie die aansluit bij de realiteit van je klant.

Stap 4: Kom aan de juiste tafel

Maak afspraken op het juiste niveau. Kom aan tafel bij de beslissers.

Stap 5: Voeg waarde toe

Vergeet het platte verkopen. Stel slimme vragen, voeg waarde toe en beïnvloed zo het besluitvormingsproces van de klant.

Stap 6: Monitor en borg de voortgang

Laat succes niet aan het toeval over. Ga systematisch te werk: meet, analyseer en stuur bij.

Dat zijn ze, de zes stappen die nodig zijn voor succesvolle sales. En al lijken ze misschien simpel, in de praktijk blijkt goed verkopen behoorlijk lastig. Kijk eens kritisch: wat is de zwakste schakel in jouw organisatie? Hebben je verkopers moeite met telefonische acquisitie? Maken ze wel afspraken, maar niet op directieniveau? Stuur je niet tijdig bij? Onderneem dan actie. Vergroot je skills of schakel externe hulp in. Want we zien het bij onze klanten, die we bij dit proces ondersteunen: werk je stap voor stap naar je doelen toe, dan maak je een grote sprong voorwaarts.

Succes!

Deel deze paginaShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn