Terug naar de tekentafel

Succesvol verkopen wordt niet alleen bepaald door de kwaliteit van je verkopers.

Als managementteam heb je daar ook een groot aandeel in. Ons advies luidt: ga terug naar de tekentafel en ontwikkel een visie die je verkopers én je bedrijf succesvol maakt.

In de huidige tijd zal je als verkoper met een goed verhaal bij de klant moeten komen. Wil hij succesvol zakendoen, dan moet duidelijk zijn wie jullie zijn, wat jullie doen, voor wie jullie dat dan doen, waarom jullie dat doen en hoe de klant of prospect daar zijn voordeel mee kan doen. Kortom, om goed te kunnen presteren heeft hij een heldere visie van bovenaf nodig.

Directies van bedrijven hebben vaak niet echt concreet gemaakt waar het bedrijf voor staat en waar het binnen 2 a 3 jaar naar toe moet. Voor het professioneel aansturen van een salesteam is dat wel erg belangrijk. Hard rennen kan iedereen wel. Maar waarheen en via welke route, dat moet duidelijk gemaakt worden. Vaak de hoogste tijd om terug te keren naar de tekentafel. Ga opnieuw aan de slag met vraagstukken als ´Waar wil ik over een tijd staan met het bedrijf?´, ´Op welke doelgroepen gaan we ons focussen?´, ´Wat zijn onze doelgroepgerichte proposities?´ en ‘Op welke manier gaan toekomstige klanten hun voordeel doen met onze oplossingen?’ Breng je nu je zaken op orde, dan pluk je daar op langere termijn de vruchten van.

Bij het formuleren van een visie en een propositie, blijkt het vaak moeilijk om deze van buiten naar binnen te formuleren. Het moet voor je toekomstige klant duidelijk zijn wat je komt brengen. Niet wat je komt halen. Wij dagen je uit om je focus te richten op datgene waar de markt behoefte aan heeft. Zoek uit waar de klant staat en kom met oplossingen waarbij de klant zichzelf herkent in het probleem of de uitdaging. Als je denkt en communiceert vanuit de beleving van je klant of prospect, geef je je salesteam de juiste bagage om succesvol new business binnen te halen.

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description