Meer omzet met minder mensen. Zo doe je dat!

Het is een ‘probleem’ bij veel bedrijven: een team van gemiddelde verkopers realiseert een gemiddelde omzet. Maar als ondernemer of commercieel directeur heb je hogere ambities. Je wilt nieuwe klanten binnenhalen … en liefst een recordomzet. De vraag is dan: zitten de juiste mensen op de juiste plaats?

Bestaat je salesteam uit gemiddelde verkopers, dan heb je een groot salesteam nodig om je targets te halen. Zou het niet veel effectiever zijn om een kleiner groepje goed gekwalificeerde mensen in te zetten? Mannen en vrouwen die echt een kei zijn in het binnenhalen van new business? Want dat is waar het bij sales om draait. Alleen je bestaande klanten goed bedienen, is allang niet meer genoeg om succesvol te zijn. Een strak georganiseerd salesproces, met volop intelligentie aan de voorkant, daarmee maak je het verschil. Daarmee haal je die recordomzet binnen. Want accountmanagement is heel wat anders dan businessdevelopment.

Span je een echt goede relatiebeheerder voor je saleskarretje, dan ben je waarschijnlijk permanent ontevreden over zijn resultaten. Maar mag hij doen waar hij goed in is – bestaande klanten optimaal bedienen – dan staat hij in zijn kracht. Met een accountmanager op de juiste plek haal je dus het meeste rendement uit je bestaande klanten.

Hetzelfde geldt voor die top-businessdeveloper. Die moet je niet vermoeien met bestaande klanten. Daar zit zijn kracht niet. Maar speel je zo iemand helemaal vrij voor het binnenhalen van new business, dan zie je dat onmiddellijk terug in de resultaten.

Kortom: de conversie per verkoper verbetert sterk als de juiste mensen op de juiste plaats zitten. Maak dus verschil tussen accountmanagement en sales en zet iedereen in zijn kracht. Heb je te weinig echte salestoppers in huis? Investeer dan in hun professionele ontwikkeling. Zo haal je zelfs met minder mensen veel meer omzet.

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description