Marketing en sales, een gedwongen huwelijk

Er is een digitale transformatie gaande.

Noem het gerust een revolutie, die ook grote impact heeft op ons werkgebied: de sales. Waren marketing en sales vroeger twee verschillende disciplines, nu is het (steeds vaker) één integraal proces. CRM en marketing automation worden leading in het salesproces.

Voor bedrijven wordt het steeds belangrijker om (potentiële) klanten te interesseren voor hun gedachtegoed en visie. En in het verlengde daarvan voor hun diensten en producten. Door content te delen met je doelgroep creëer je een gevoel rond je product of dienst. Mensen fan maken van je bedrijf is in deze digitale tijd een doel op zich. Voordat je de salescyclus in gang zet, heeft de marketingcyclus zijn werk al gedaan. Het idee is dat je een community bouwt die je kunt engagen, een modern woord voor verbinden. Wordt die community van bedrijven die zich verbonden voelen met jouw gedachtegoed, kennis en oplossingen steeds groter, dan levert dat vroeg of laat klanten op. Dat kan niet anders!

Nu kan het communiceren met (potentiële) klanten een tijdrovende bezigheid zijn. Maar gelukkig is er een oplossing: marketing automation. Door een slim en doordacht proces in gang te zetten en te houden, verloopt die communicatie effectief en efficiënt. Het kost je dus minder tijd én de resultaten zijn beter! Voor producten betekent die automatisering dat de klant ze makkelijker kan bestellen. Bij diensten is nog wat tekst en uitleg nodig, of advies. Dat vraagt om human interaction, want ook – of juist – in een geautomatiseerde wereld is menselijk contact van groot belang. Op dat moment komen de adviseurs in beeld. Vroeger noemden we ze verkopers … die met hagel schoten. Dankzij marketing automation schieten ze nu op scherp. Op klanten met oprechte interesse, die klaar zijn voor een goed advies.

Wil je met ons het gesprek aan? Kijk eens wat we zoal doen als CanvassCompany of bekijk onze referenties.

Ben je nieuwsgierig geworden?

Laten we kennismaken!

Diensten

Continu zichtbaar zijn met professionele en duidelijke verhalen, daar gaat het om. Waar kunnen we jouw organisatie mee helpen? 

Je wil duidelijker verwoorden wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en voor wie je dat doet.  

Je wil op regelmatige basis lastige inhoud vertalen naar een boodschap die duidelijk is én aanspreekt.  

Je wil op regelmatige basis content ontwikkelen én deze activeren bij de gewenste doelgroep.  

Inspiratie

Als contentmarketing-specialist moeten we natuurlijk het goede voorbeeld geven. Laat je inspireren door onze eigen content!

Hoe doen we het in de praktijk? En wat vinden onze klanten? Bekijk onze casestudy’s en ontdek de vele mogelijkheden.

We houden de ontwikkelingen binnen het vakgebied voor jou in de gaten. Ook onze eigen contentmarketeers komen aan het woord.

Wil je echt de diepte in? Update je inhoudelijke kennis over contentmarketing door het lezen van onze whitepapers.

In 50 korte video’s deelt onze directeur Edwin de Haas zijn kennis over contentmarketing en andere commerciële thema’s.

Over ons

CanvassCompany brengt jouw kennisintensieve organisatie blijvend onder de aandacht van je doelgroep door het creëren en activeren van zichtbare commerciële content. Een uitgekiende contentmarketing-aanpak is altijd het startpunt. 

Onze why, how en what.

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken? Bekijk welke vacatures er op dit moment open staan! 

Bekijk onze knappe koppen.

Doe de marketingcheck!

Je zakelijke uitingen naar een hoger niveau tillen, dat is wat je wil.
Tegen welke zakelijke uitdagingen loop jij aan?

Image description